leifsjoqvist

2014-07-11
11:54:10

Samtal vi källa
Jag laddade Cd-spelaren med Passion Play av Jethro Tull.
Det fick usel kritik  på sin tid men mest tror jag att det berod-
de på att den jämfördes med skivan innan, Thick as a brick ,
vilket kanske är det bästa konceptskivan någonsin. Jag tyck-
er att skivan är bra och att det finns stycken som är otroligt
bra. Sedan var det dags för Living in the past en tidig samlings-
skiva av Tull med framför allt en ruskigt bra liveversion av
Dharma for one.
Allt mitt lyssnande handlar egentligen om living in the past.
Det nya jag lyssnar på är variationer av Genesis, Gentle Giant,
Emersom,Lake&Palmer, Jethro Tull , Camel, eller  Van der
Graaf Generator. Deras barn blev IQ, Spocks Beard, Dream
Theathre, Mars Volta eller Beardfish.
Den andra grenen var Deep Purple,Led Zeppelin, Black Sabbath
och Thin Lizzy all befintlig hårdrock sedan dessa är variationer av
de fyra stora.
I vilket fall stannade jag till för att dricka vatten vid kolonierna i
Delsjöbacken. Då stannade en god vän till och det var ett tag
sedan jag träffat honom så vi hade en del att prata om.
Han var skärrad för han hade precis fått reda på att han hade
Diabetes 2 . Vad värre var han hade fått en distriktsköterska
från helvetet som mentor. Inget bröd, ingen mjölk och absolut
ingen alkohol allraminst öl. Jag tröstade honom med att jag äter
bröd varje dag, grovt sådant, jag dricker mjölk till Corn Flakes
som har minst socker av all flingor och muslis(bortsett special-
varianter)och jag dricker understundom öl. När han hade sagt
att han druckit 150 cl under 14 dagar hade helvetet baxnat av
indignation. Herregud, man behöver inte sluta leva för att man
lite Diabetes.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: