leifsjoqvist

2014-11-30
20:43:17

Inte integration
I fredags tillbringade jag dagen uppe i Bergsjön med
en Skolcup. Det var Brunnsboskolan, Utmarksskolan,
Sandeklevskolan, Bergsjöskolan och Sandeklevskol-
an.
Under dagen träffade jag en etnisk svensk vilken var
rektorn på Bergsjöskolan. I övrigt bland ledare,spelare
eller personal fanns bara invandrare.
När jag stod på utsidan och rökte skulle man kunna tro
att man var förflyttad till Afrika. Det var en majoritet svar-
ta som kom och gick runt om.
Integrationen till det svenska samhället är ett misslyckande.
Det handlar inte så mycket om etnicitet utan i första hand
om klass. De invandrare som har eller lyckas skaffa sig till-
gångar försvinner härifrån ganska snabbt.
Det är inte fråga om invandringen eller inte.
Det är inte en fråga om huruvida etniska grupper bär på sär-
drag eller inte.
Det är en fråga om klass.
Det är fråga om vem som har och vem som inte har.
Det är också en fråga om organisering.
Sossarna har inget intresse att vara i fattiga områden. De
är mer sysselsatta med att närma sig medelklassväljare och
bryr sig inte så mycket om organisering överhuvudtaget utan
koncentrerar sig mer på propaganda riktat mot alla som inte
bor i förorten.
Jag undrar så varför inte V-partiet inte tar chansen och fyller
det tomrum som finns.
Varför lyckas de inte organisera sig i förorten?
Främst tror jag att det beror på att de som är med i V-partiet
inte bor och verkar i förorten. De är också mer intresserade
att driva på om hbtq, medleklasskvinnors rätt och när de drar
i rasifieringstråden drar de med sig de med ambition bort från
förorten i en slags politisk karriär som är mer har en person-
lig agenda än en kollektiv.
Det är att lämna dörren öppen för islam. God som dålig.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: