leifsjoqvist

2015-06-27
16:47:29

Love me gender
I en artikel i senaste numret av SANS diskuteras det här
med diskriminering. En transperson hade nekats att gå
in på damernas på ett badhus. Kvinnorna på avdelningen
hade motsatt sig detta.
Då är frågan: om jag genom ett trollslag fått för mig att jag
är kvinna skulle jag då ha rätten att gå in på damernas på
Valhallabadet?
Vad jag kan se är den slutgiltiga lösningen på just detta pro-
blem är att ha helt öppna ombytesavdelningar på badhus.
Ett gemensamt istället för ett för damer och ett för herrar.
Om det nu skulle genomföras då skulle ju en stor grupp
muslimska företrädare skrika i högan sky och prata om
diskriminering och kräva slutna rum för damer och kvinnor.
Ja, inte bara de. Damerna på kallbadhuset i Långedrag har
ju i reportage sagt hur skönt det är att ha en fristad för bara
kvinnor utan manlig närvaro.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: