leifsjoqvist

2015-05-30
11:09:23

Perspektiv
Jag fascineras av min egen cyklopsyn på verkligheten
och undrar hur mänskligheten har kunnat överleva då
jag inte ser mig som unik.
När jag cyklar skäller jag på alla bilister och kan inte be-
gripa hur man totalt kan brista i omdöme och översyn.
Som bilist skäller jag över alla cyklister som inte verkar
känna till en enda existerande trafikregel.
Igår stod jag och pantade flaskor. Massor av flaskor. Två
stora svarta påsar och flera gånger hängde automaten upp
sig. Bakom mig suckades det över att någon skulle panta så
mycket just denna dag. Jag kände lite lucka över att de var
så griniga och skyndade inte på.
För några månader sedan stod jag i kön till automaten och ond-
gjorde mig i mitt inre över idioten som stod framför och körde in
en PET-flaska i minuten.
Jag gör. De gör.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: