leifsjoqvist

2016-04-06
00:12:24

Vänsterns eviga kärlek för esoterism
I Aftonbladet säger gymnasieminister Aida Hadzialic att
hon inte gillar identitetspolitik(måste erkänna att jag inte
visste vilken slags minister hon var och gubbigt måste
jag erkänna att enda anledningen till att jag vet vem hon
är beror på att hon är snyggast i regeringen).
Jag tänker på 70-talet när det fanns ett vänsteruppsving
och de som då hänföll till teologi. Det kunde vara att man
debatterade och skrev "Ty Lenin sade" alltså en direkt
koppling till hur kristna refererar till Bibeln.
Det var ett utmärkt sätt att isolera sig från folket. Vem ville
väl lyssna till sådant?
Idag har vi en upprepning med intersektionalismen. Hud,kön
eller sex går före klass.
Vem bryr sig om det?
Det är ett bra sätt att fortsätta att vara något ute i marginalen.
dagens intersektionalister kan misstänkas vara skapta av SÄPO,
liksom en gång Guillou skrev att KPML(r) var det( eller att partiet
agerade som vore de skapade av SÄPO).
De agerar splittrande och de enda som glädjs hela vägen till
brevlådeföretagen i Panama är våra rika och de med den reella
makten.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: