leifsjoqvist

2016-05-30
15:51:16

Attityder
Ungar i socialt utsatta områden har en tendens
till att alltid vilja hävda sig. Om man inte har skolan
att kunna luta sig tillbaka mot så blir det att gapa
och skrika och understundom slåss för att skapa
sig en känsla av makt.
Om man då har en hel grupp av sådana ungar kan
energin totalt döda en tränare mentalt.
De är så upptagna att bevaka sina revir att de inte
lyssnar. Om jag säger två tillslag får jag räkna med
att få höra frågan: hur många tillslag? minst tre gång-
er och fem minuter in på övningen kommer någon att
använda tre och säga: jag visste inte.
Hur många gånger jag får höra "Håll käften" är ingen
ide att räkna. Det är standard. Vissa träningar är det
så grinigt att allt handlar om att överleva mentalt. Då
skall man veta att jag ofta får höra :dig lyssnar de ju på.
Jag upplever inte alltid att det är så.
Men, för att få en fungerande träning är jag hård.
Jag slår ner på dåligt beteende direkt.
Det är enda chansen att kunna ha fungerande träningar.
Sedan detta med tider.
Det tar cirka ett halvår för en grupp att landa i att passa
tider.
De som kommer tio minuter för sent eller mer får inte vara
med (ibland sänker jag gränsen till fem).
Detta revirpinkande och sökande efter position i gruppen
pågår hela dagen och framåt kvällen går de flesta på knäna.
När man då vet att de lever på bajskost, dricker Coca-cola,
energidryck, godis och chips ,förstår man att de inte heller
har en chans att förändra sin livssituation.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: