leifsjoqvist

2017-05-10
14:37:06

falska minnen
Jag lyssnade på dokumentären om hur porrfilmen
Föbodjäntan kom till. Det är lustig historia om hur
man lurar en hel bygd om att det är en kulturfilm
man spelar in och chocken för många bybor när
man ser filmen på premiären.
Jag har ett minne av filmen som visar sig vara galet.
När jag gjorde lumpen i Östersund samlade jag in namn-
listor mot porr och prostitution. Alla skrev på. Men när de
förstod att jag menade allvar ville flera ta bort sina namn
men det fick de inte. En liten konflikt hade vi om det.
Senare flyttades vi till  Trängslet i Älvdalen och där säger
mitt minne att hela regementet såg Fäbodjäntan medans
jag satt kvar på logementet i protest.
Bildresultat för fäbodjäntan film
Men så kan det inte ha varit. Filmen hade premiär i Stockholm
25 september 1978 och det är en månad efter att vi muckade.
Så det var en annan film eller bara en minneskonstruktion.
Under hela 80-talet visste ju alla vad Föbodjäntan var. Det var
den och Flossie 16 år och möjligen The devil in Miss Jones som
var allmängods även för dem som inte tittade på porrfilm.
Många pratade om falukorven i onaniscenen och här någonstans
måste mitt minne har lurat mig.
Bildresultat för the devil in mrs jones
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: