leifsjoqvist

2024-08-26
17:00:14

Varför alltid Gais?
Under mina 35år som ledare och tränare finns det en klubb
som alltid lyckas göra fel. Det är Gais. Jag har alltid uppskatt-
at deras fans för en obotlig lojalitet till vad som klubben säger
sig stå för men om huvuddelen av deras fans visste vad som 
sker tror jag Gais tappat huvuddelen av dem.
När jag började var det bristen på organisationen som var prob-
lemet. Ingen visste vad den andre gjorde. Vi skickade en nybliven
junior i slutet av förra seklet på sommarträning upp i Skärhamn.
När han kom dit slängde de fram ett kontrakt han skulle skriva
på. När jag sedan skulle reda i detta var det hopplöst att hitta
en ansvarig. Till slut blev jag hänvisad till ordförande vilken hade
två söner som jag tränade i vår klubb.
Deras p96 fick för sig att först starta provträning i augusti, alltså
mitt i säsong, vilket retade gallfeber på en rad klubbar, bl a Ball-
torp som tappade sina bättre spelare och snart efter la ner sitt
lag. Sedan får de för sig att banta truppen till 18spelare och där
med kicka lika många (en kom till oss och tog plats och då var
vi långt bättre än Gais).
Så har det fortsatt.
I förra helgen kommer nästa hjärnsläpp.
De samlar spelare födda -12 till provspel för bredd och akademi
för provspel.
Mitt i säsong.
Spelarna får en lapp med påritat nummer och sedan tränar de.
Efter samlas man i en sal och där får spela efter spelare sitt nummer
och färg uppropat, inför alla spelare, och besked om de kommer in
eller bara skall åka hem. Brutalpedagogik av den typ som jag inte
längre trodde existerade.
Håller man på så borde man inte få träna barn.
Jag funderar också över hur föräldrar tänker som drar sina barn till
dylika föreställningar, hur tänker dom?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: