leifsjoqvist

2005-08-19
11:04:33

Torslanda och det tredje riket

I Göteborg finns en förort som heter Torslanda.

Det är ett starkt folkpartistiskt näste.

Det är lätt att förstå varför.

Stadsdelen är arisk.

Här finns ett mycket litet antal invandrare.

De som finns är nyrika företagare.

I Torslanda finns uteslutande villor och bostadsrätter.

Nästan bara familjer.

Bägge föräldrarna jobbar mycket för att kunna konkurrera

med grannarna om att upprätthålla den liberala drömmen:

hus, två bilar, sommarstuga, båt , vinter och sommarrresa.

Detta gör att begreppet Torslandasyndromet har blivit en medicinskt

accepterad term.

Det är kvinnor som blir kraftigt utbrända av jakten på den liberala drömmen.

Under den fagra ytan så organiserar sig ungdomarna i nazistiska

organisationer. Torslanda är centrum för nazism i  Göteborg.

I resten av Göteborg kallas Torslanda för Rasselanda.




Kommentarer:
#1: Anonym

Hmmmm... Undrar hur en ung männsika reagerar som blir fördomsfullt eller till och med aggressivt bemött på grund av sin bostadsadress?
Jag hoppas att du inte tänker bidra till att sprida epitetet "Rasselanda", för då lär det bli självuppfyllande så småningom. Och i stället för att komma med svepande och kränkande påståenden skulle du kanske kolla lite fakta först. I vilka stadsdelar röstar folk på Sverigedemokraterna till exempel?

2005-08-25 @ 16:17:41
#2: Anonym

Lite kompletterande fakta om det "priviligierade" Torslanda:
Andelen högskoleutbildade ligger under Göteborgssnittet.
Resurserna som satsas per elev i skolan är bland de lägsta i Sverige

2005-08-25 @ 16:23:00
#3: Haddock

Just kombinationen låg andel högskoleutbildade och höga inkomster är inte en speciellt tilltalande kombination. Resultatet blir som det blir. Ytan är viktigare än innehållet. Det är viktigt med fina bilar, märkeskläder, utlandsresor. Intellektuell diskussion, kulturupplevelser eller idealism är inte speciellt viktigt.

Givetvis går denna bild, lika lite som bilden av Torslanda som en rasistisk stadsdel, att applicera på någon majoritet av torslandabor. Men det förekommer i alldeles för stor utsträckning.

Allvarligt talat. Jag arbetar med ungdomar i stadsdelen och ser att många ungdomar mår pyton. För att de ska orka leva upp till kraven. För att föräldrarna inte ser dem och deras problem. För att de inte har någon att prata med.

Materialismen föder tyvärr utagerande ungdomar. Eftersom de inte träffar speciellt många ungdomar med annan kulturell (eller klassmässig) bakgrund, samtidigt som de hör ett och annat fördomsfullt hemma och dessutom på avstånd betraktar integrationsproblem utan att få dessa problematiserade så gror rädslan och främlingsfientligheten.

2005-12-09 @ 17:23:38
#4: wzp

till haddock, jag bor i torslanda och känner igen som mår "pyton" och måste leva upp till några krav så gå och lägg dig och ha kul.

2006-02-23 @ 16:11:33
#5: svenny kensson

bevara torslanda ariskt :D

2006-02-23 @ 18:50:07
#6: Kenny Svennson

jag och min blivna frus barn (Lizzette) skall bo torslanda för det e ett tryggt ställe för barnen att växa upp.

2006-02-23 @ 19:56:19
#7: Tobbe

Lol Kenny :D

2006-02-23 @ 19:56:32
#8: Anonym

Man kan väl inte hjälpa att sina föräldrar jobbar kuken av sig och har råd att flytta till ett ställa som Torslanda. Hellre bor jag i ett "Rasist" näste en ett djuriskt Angered.

2006-02-23 @ 20:05:37
#9: Anonym

Och sen blir man kallad Nazist.. :O

2006-02-23 @ 20:07:51
#10: Tönt

Det här var den löjligaste bloggen jag sett, förstår du vad du säger?

Haha, hoppas du bor i Torslanda själv, annars har du ingen aning om vad du snackar om. Själv bor man i Torslanda och det finns mkt mindre fördomar här än i din Blogg.

var det löjligast

Hyr en lägenhet här och lär känna Torslanda innan du snackar skit, tönt :)

2006-02-23 @ 20:29:27
#11: Hmm!!

åh herregud. Jag kan hålla med att många föräldrar kanske jobbar mycket men det är för att få in pengar.. men det där men att det är ariskt? vad beror det på? kan vi som bor här hjälpa att det inte flyttar några invandrare här kanske skicka ett brev till staten istället. Suck!

2006-02-23 @ 21:36:31
#12: =)

dodood

2006-02-23 @ 21:48:00
#13: Herregud!

hahahah detta var det mest patetiska jag har sett!

2006-02-23 @ 23:29:50
#14: pinsamt

haha vilken nörd :D, en gammal gubbe på 50 år sitter hemma och skriver ahhaha :D

2006-02-24 @ 14:46:01
#15: äcklig

ahhahah du skämtar? är du typ avensjuk för att du inte har råd att bo i torslanda HEJ!

2006-02-24 @ 14:51:56
#16: Sweet

Oh, som uppväxt i Torslanda känner jag igen det här till 80% typ... Torslanda är ingen plats för den gamla intellektuella överklassen direkt. Inte heller den motsvarande arbetarklassen heller. Ändå finns här pengar men tyvärr även okunskap i överflöd. Jag vet inte hur det är nu, men för några år sedan var det lätt för ungdomar att trilla dit i rasist och skitungefällan. Grupptryck, skitsnack hemifrån osv... Detta är ju även en generationsfråga. Med tanke på att många Torslandabor är nyinflyttade så försvinner den gamla rasiststämpeln mer och mer. Vad som kommer istället kan man ju bara spekulera i. Själv passerade jag högstadiumet i en årskull nästan helt befriad från bös och lightskallar. Jag håller fortfarande Torslanda högt och älskar naturen och havet där ute. Problem finns det dock gott om...
F.ö. tycker jag att Sjöqvists blogg regerar...

2006-03-08 @ 00:59:59
#17: Haddock

En del av svaren här motsäger ju inte direkt bilden av att det finns problem i Torslanda...

Jag vill dock bara poängtera att bilden av Torslanda som ett rasistfäste inte stämmer i den meningen att någon majoritet av personerna där skulle vara rasister. Naturligtvis inte. Det rör sig inte ens om någon speciellt stor grupp. Men som arbetande med ungdomar i stadsdelen och boende i en helt annan stadsdel i stan vågar jag påstå att Torslanda är överrepresenterat när det gäller rasister. Några tecken på det är att fyra av de nio nynazister som dömdes till fängelse för misshandeln på Stigbergstorget i våras är uppvuxna i Torslanda. Ett annat tecken på att saker inte står rätt till är att Svenska motståndsrörelsen ohindrade får stå fredag efter fredag utanför ICA Maxi och sälja sin tidning utan att någon reagerar kraftfullare än att de vågar sig tillbaka. Jag vågar påstå att det inte hade kunnat ske i andra stadsdelar i Göteborg.

Det hela är sorgligt eftersom det negativa ryktet drabbar vanliga hyggliga torslandabor, och inte minst ungdomar, som får en stämpel på sig. Men problemet löser sig inte för att man förnekar det. Torslandaborna borde istället ta tag i problemen. Det är era barn och deras umgänge det handlar om.

2006-03-15 @ 20:31:55
#18: Serri?!?!?

Hur tänker du? Har du ens befunit dej i Torslanda någon gång i ditt liv?
Ditt jävla miffo!

2006-03-16 @ 19:50:55
#19: Anonym

snälla jag bor i askim och människor från askim, hovås, billdal, långedrag och näset är tusen ggr rikare och välmående

2006-03-18 @ 04:12:16
#20: LOL FULEFAN

Hora vad är det med dig advensjuk kanske ?

2006-03-27 @ 19:19:36
#21: peter larsson

assså seriöst?skämtar du om allt eller, torslanda e asbra ditt jävla miffo, eru avundsjuk eller nått ellä?`

bajs?

2006-03-29 @ 10:35:28
#22: Lulla

Fan vad glad jag blir när någon kan ta tag i något sånt här känsligt ämne!!!
Det är bara att se alla dessa okultiverade idioter som har svarat negativt på detta!
Detta är ju sant fattar ni väl!!!!
Det är ju ett skyddat samhälle här ute.
Ni är så jävla insnöade och lösa i tankarna
Bra Sjöqvist mer sånt här så det rörs om i dessa såsiga små hjärnor!!!!!!

2006-03-30 @ 17:27:08
#23: Ung person i Torslanda

Herre gud!
Jag blir rent ut av ARG när jag läser sånhär skit. Vem är du som komemr och snackar om något som du inte verkar veta nått om?
HERRE GUD!!

2006-04-05 @ 20:08:42
#24: Bleetz

Soko organiserar sig iaf INTE i nazistiska organisationer.

2006-05-30 @ 18:21:56
#25: TOrslanda bo

DIN JÄVLA IdIOT SKAFFA FAKTA ELLER GÅ OCH HÄNG DEJ !

2006-08-27 @ 02:03:55
#26: Anonym

LOL!!

2006-09-10 @ 20:36:53
#27: Anonym

OMG!... hur orkar du?

2006-09-10 @ 20:37:21
#28: Fuck off

Haddock skrev:
"Allvarligt talat. Jag arbetar med ungdomar i stadsdelen och ser att många ungdomar mår pyton. För att de ska orka leva upp till kraven. För att föräldrarna inte ser dem och deras problem. För att de inte har någon att prata med."

Du som arbetar med ungdomar, som får ungdomar att tala ut om hur de känner, du måste ju jobba just med det. Hade du jobbat med samma sak i någon annan stadsdel hade du stött på samma problem. Du kan inte sitta och snacka om att vi är fördomsfulla idioter med dålig självkänsla. Det är ju du som är den som har fördomar. Flytta hit ut, så får du dofta på nybrända judar i Nasselanda! Idiot.

2006-09-28 @ 22:20:49
#29: Jolly

Jag har bott i Torslanda i hela mitt liv och jag anser inte att "rasismen" är något problem i stadsdelen.
Och istället för att gå in på vad "rasismen" egentligen beror på så beskylls föräldrar osv för att inte ta hand om och bry sig om ungdomarna.
Faktorer som att invandrargäng då och då vandaliserar i Torslanda och kommer hit och startar bråk ignoreras helt av GP. Vi har bland annat det senaste året haft problem med ett gäng grabbar från biskopsgården/länsmansgården som åkt hit ut och slagit sönder en väldans massa busskurer och startat oräkneliga bråk. När vi då som ansvarstagande ungdomar jagat bort dessa fridsstörare anklagas vi för att vara rasister. Ganska ologiskt va?
På sommaren är det mest problem, då drar invandrargängen runt på badplatserna (främst sillvik & lillebybadet) och startar bråk. Stirrar på andra ungdomar och om dessa stirrar tillbaka så får de stryk av invandrarna. För ett antal år sedan när jag var i moppeåldern hände det titt som tätt att invandrare nere i lillebybadet försökte stjäla min moped, dessa ertappade jag och mina vänner på bar gärning, vilket inte var speciellt roligt för de "stackars" invandrarna.
Det är sådana här händelser som får Torslandaungdomar att bli kallade "rasister" bara för att de säger emot när invandrargäng förstör i deras stadsdel. Visst är det väl inte så konstigt att man kan bli lite smått rasistisk när man ser hur unga invandrare beter sig?
Som ni själva skrev att Torslandaskolans skolkatalog såg ut som en skola i tyskland 1943, bara vita och blonda. Vad är det för fel att vara svensk nuförtiden?
Det beskrivs av er som fel att det i Torslanda bara bor välbärgade svenskar. Jag tycker det är någonting att vara stolt över! Det finns säkerligen välbärgade invandrare som bosätter sig härute också. Men är det verkligen rätt att flytta hit massa mindre välbärgade socialfall bara för att det skall bli en jämn mix mellan svenskar och invandrare?

2006-11-30 @ 09:57:06
#30: Jolly

Svenska motståndsrörelsen liksom alla andra har rätten att sprida sitt politiska meteriel. Att de är främlingsfientliga och att de emellanåt säljer sina tidningar i Torslanda har ju inget att göra med att just Torslanda har en låg arbetslöshet och liten andel invandrare. De säljer sina tidningar vart helst det passar dem.
Att fyra utav de nio fängslade männen skulle vara ifrån Torslanda är inkorrekt. Den sanna siffran är tre. Håll dig till fakta i fortsättnnigen tack. Dessutom är inte dessa männen nazister eller medlemar i någon sådan organisation eller parti etc. Det är vanliga och kloka unga män. Mycket goda betyg och har inga problem med invandring. Och misshandeln på Stigbergstorget hade ju inget som helst att göra med etnicitet, utan det berodde på att ett 15tal maskerade vänsterextremister bla hade misshandlat oskyldiga kvinnor i skedet innan de själva åkte på däng.
Torslanda är inget rasistfäste utan det är media som piskar upp den hatstämningen mot oss svenskar. De bestämmer över hur folk skall tycka om Torslanda som stadsdel. Visst vill många hellre se etniska svenskar som sina grannar än folk från andra länder, kulturer och religion är den kristna som är överrepresenterad i Sverige. Man vill känna gemensamhet och trygghet i sitt egna hem.

2006-11-30 @ 10:06:59
#31: hahaa

torslanda är ett underbart ställe=)
avensjuka jevlar

2006-11-30 @ 10:21:30
#32: Wenz

Mycket bra "Jolly" det du skriver stämmer till 100% och jag instämmer verkligen i allt. Det är GP som har skapat Rasselanda, inte några oansvariga föräldrar.

2006-11-30 @ 10:29:30
#33: Evelaajna

Haha det var de roligaste jag hört. Men Leif Ursäkta mig men du som bor i lilla p (Lilla pakistan) Backas Ghetto haha du vet la faan mkt om Torslanda. Ta dig tid att kolla hur det är här egentligen ist för att komma med en hel hög med falska påhitt.

2006-11-30 @ 10:33:24
#34: D

Det råkar vara så att jag har bott i Torslanda i största delen av mitt liv, och aldrig tagit det här med "rasismen/nazismen" på större allvar. Och att Torslanda kallas för "Rasselanda" i andra delar av Göteborg är något som jag hört någon gång, men heller aldrig tagit på allvar. Personligen tycker jag att detta är något man borde ta mer på allvar innan man anklagar större delen av Torslanda för att vara rasister eller liknande. Dessutom tror jag att dessa anklagelser beror på just att det inte bor mycket invandrare i Torslanda, men jag tycker heller inte att vi ska sträva efter att få hit invandrare för att bevisa att vi accepterar alla i samhället. Sedan kan det såklart ha med ekonomin att göra, och att det är därför många utav invandrarna bosätter sig i Angered eller Biskopsgården/Länsmansgården. Vi som Torslandabor skall inte behöva ta någon skit för att det råkar bo mycket svenskar här.

2006-11-30 @ 10:54:30
#35: idiot....

flytta till torslanda å se hur fint d e att bo här!!!

2006-11-30 @ 13:10:32
#36: TS

Bevara Torslanda Torsländskt!
Torslanda eget land!
//839

2006-11-30 @ 13:10:40
#37: KiggeK

Personligen tror jag inte att föräldrarna i Torslanda är mer oansvariga än i övriga stadsdelar.
Bland Torslanda ungdomar finns det åsikter som inte går hand i hand med skolarnas åsikter, vilket gör att skolarna bildar "Anti-rasism" projekt, som enbart leder till att "rasismen" dras upp gång på gång. Det är skolorna och media som bär det största ansvaret för Rasiststämpel av Torslanda.
Och tillskillnad från Biskopsgården och andra invandrartäta områden så begås det mindre brott i Torslanda. Så när du tar upp att Torslanda är en stadsdel till mestadels bebodd av Svenskar förstår jag inte vad du vill komma fram till. Borde inte alla stadsdelar vara sådanna? Alla arbetar och kan försörja sig själva, är det fel?

2006-11-30 @ 13:26:28
#38: Kiggek

Länge leve det klasslösa och rasblandade samhället, Leve kriminallitet, drogerna och våldtäkterna. Leve Anarkin.

2006-11-30 @ 13:29:02
#39: Jolly

Jag vitsordar "idiot.." och medger att det är väldigt fint att bo just i Torslanda. Det är en väldigt vacker stadsdel med alla natur såsom Torsviken, havet och de gröna skogarna. Man kan över lag känna en stor trygghet då man ensam vandrar utomhus på gatorna. Och oavsett vart man vandrar i Sverige så skall man inte behöva snegla över sin axel för att eventuella faror skall dyka upp. Alla har rätt till ett värdigt liv och rättvisan måste stå överst. Vi torslandabor skall ej acceptera denna smutskastning som pågår mot vår stadsdel. Pga att vissa skribenter och politiker runt om i Göteborg påstår det en och det andra om att det skulle finnas stora problem här med personer som hyser fientliga åsikter gentemot andra människor så måste vi veta att sådan problematik ej existerar. Att folk väljer att försvara sig såväl verbalt som fysiskt anser jag är naturligt. Det vilar en ära över de som vågar säga ifrån. De som inte vill bli bestulna, rånade, misshandelade etc pga att de är just ifrån Torslanda och Sverige.
Och till "TS":
Ett eget land låter kanske i många öron som extremt men vem vet, kanske finns det en vettig baktanke med denna åsikt.
För vi torslandabor vill ju bestämma själva över vår stadsdel. Inga andra skall få utnyttja våran goda ekonomi och bestämma över oss.

2006-11-30 @ 13:32:04
#40: Mikael

Jag bor i Torslanda, men jag bryr mig inte om ifall rånare, våldtäktsmän, tjuvar osv. är vita, bruna eller gula. Jag vill inte ha dom som grannar. Torslanda är inget "nazistnäste", jag känner inte en enda nazist här.

Invandrare är som brottslingar överrepresenterade och alltså ter det sig naturligt att man vill ha färre invandrare än "svenskar" här. Det har ingenting med raser att göra. Men förblindade av media har ni väl knappast hjärnkapacitet att ta reda på vad som händer i verkligheten.

Hitler var elak, Hitler var invandrarkritisk. Alltså är invandrarkritiker elaka. Simpel logik, eller argumentationsfel? Fast ni har väl aldrig blivit anklagade för att kunna argumentera.

2006-11-30 @ 18:53:41
#41: Axel

Jaha jag ser att min över ett år gamla insändare dykt upp på ännu ett ställe (första inlägget av "jolly") :)

Nämnas bör att Torslanda, Askim och någon mer stadsdel (Hovås?) är de som betalar in mest skatt i hela Göteborgs kommun, ändå får Torslandas skolor MINST pengar i hela Göteborgs kommun. Det var tråkigt att stadsdelen Torslanda tvångsinkorrpurerades i Göteborgskommun mot invånarnas vilja (1979?) annars hade kanske vi torslandabor fått tillbaks lite för all den skatt vi betalar. Torslanda är dessutom den stadsdel som har minst socialbidragstagare och flest arbetsföra invånare i sysselsättning i hela Göteborg, något andra stadsdelar borde eftersträva istället för att klaga över hur lite invandrare som bor här!

Torslanda är en stadsdel i stort sett fri från LATA ARBETSLÖSA SOCIALBIDRAGSTAGANDE JÄVLA SAMHÄLLSPARASITER (både svenskar och invandrare) - I Torslanda jobbar man nämligen!

Och ni som klagar på att det inte finns jobb, slå upp telefonkatalogen och börja ringa, det tog mig knappt 45 min innan jag blev kallad till intervju och blev anställd.

Men det är klart att man inte får några jobb i soffan, ni är som cancersvulster på samhällskroppen!

TORSLANDA EGEN KOMMUN NU!!!

2006-11-30 @ 19:38:24
#42: Kejasaren af Torslanda

Må det Torsländska riket återuppstå och vara i 1000 år!

2006-11-30 @ 19:49:30
#43: Kenny svensson

Fan alla sjuka jävlar, ut med svartskallarna som våldtar och förstör.... Tro fan att svartingarna åker på dunk när dom kommer hit dom skall inte gå runt och tuffa sej i sin fake gååsjacka, här ute har vi äkta,tro inte att ni kan få Torslanda till ett mångkulturell statsdel för det kommer ni aldrig lyckas med, SVIIIIIIIIN hahah jävla socialbodrags parasiter stick hemm era jävla sketn as, Vit Makt till Torslanda

2006-11-30 @ 19:58:53
#44: Jolly

Till Mikael:
Det är ett självklart argumentationsfel enligt mig eftersom man inte kan dra sådana paraleller. Att Hitler var elak är din personliga åsikt och ingen fakta. Det är lika fel som att jag skulle säga att J. Stalin var elak och så är alla andra män också elaka. Det fungerar dock ej så i samhället. Lägg ner din form av "anti-nazistiska propaganda" spridning för den går inte hem hos oss som har lite vett i skallen.
Visst är invandrare överrepresenterade i brottsstatistiken men vad har det med rastillhörighet att göra nu? Försöker du sätta likhetstecken mellan invandrare och folk med annan rastillhörighet? Finns det något bevis isf på att samtliga torslandabor skulle tillhöra en och samma ras? Nej det tror jag knappast.
Till Axel:
"minst socialbidragstagare och flest arbetsföra invånare i sysselsättning" skrev du. Jag misstänker att Styrsö på en utav de två punkterna ligger på första plats och Torslanda på andra plats men det har ju inget med dina påståenden att göra. Vi alla begriper ju innebörden av det du skriver. Att såpass många arbetar och försörjer sig själva utan statliga medel som bidrag är ju något som är positivt. Bär man en stark kommunistisk syn så kan jag förstå att man ej sympatiserar med påståendet att det är positivt.
Till Kenny Svensson:
I stort sett nästan 100% utav Sveriges vill ej ha "svartskallar som våldtar och förstör" och en stor del tror att det skulle bli bättre om de exempelvis utvisades från landet. För Sveriges del är det bra men dessa personer flyttas bara vidare till andra länder. På så vis försvinner kanske inte problemen. Istället kan man få folk att lära sig vad som är moraliskt rätt och fel. Att få dessa personer att inse att de faktiskt kan överleva utan att behöva våldta etc.

2006-12-01 @ 10:15:18
#45: hemligt.

hur fan kan du med att skriva så här?! bor du i torslanda? du vet inte hur verkligheten ser ut. du har hört en massa skit om torslanda det är därför. visst för flera år sedan så var det mycket nazism/rasism här ute. men jag förstår inte varför du smutskastar torslanda på det här sättet.

2006-12-01 @ 10:15:38
#46: Tänk om=)

Jag har aldrig vart på något trevligare ställe än Torslanda, ungdomarna där är jätte trevliga. Sedan tål jag inte att ingen ALDRIG NÅGONSIN tänker på den omvända rasismen, som jag och många andra blir utsatta för nästan varje dag. Den har aldrig blivit publicerad om i någon tidning, eller för den delen över huvudtaget. Tex om en svarting har fått stryk av svenskar så blir det himla "halabaloo" i tidningar och radio, men när en svensk blir misshandlad av en svarting då? Händer det något då? -Svaret är ett blankt nej. Jag anser inte att rasismen är ett problem i Sverige, snarare en lösning. Problemet i Sverige är det stora intaget av svartskallar. Och en sak kan jag lova att i Billdal, Askim, Hovås och allt vad snobbställerna heter, om ni nu mår så bra vrf är det då så mycket knark bland ungdomarna där? Jo för att morsan och farsan sticker hem, pappa kanske ska gå och knulla en hora och morsan kanske poolvakten? Medans dom är iväg och knullar så lämnar dom pengarna till er snorungar, som ni använder som tröst till knark eller kanske nya rakblad? Puss på er

2006-12-01 @ 10:58:39
#47: Detta vart ju roligt.

Detta vart ju roligt. Dom flesta ungdomarna i Torslanda kallade sig för att vara nationella men vad har hänt nu? Jo alla dom så kallade "nationella" ungdomarna har börjat med droger eller så har dom lagt ner allt. Vilket jag tycker är konstigt. Om man nu har åsikter så ska man väl bevara dom inte få andra åsikter. Mycket fundersam

2006-12-12 @ 21:50:31
#48: O-Dogg

Sjukt roligt att läsa alla dessa inlägg. Jag är inte från Göteborg så jag har sjukt dålig koll på hela Torslandasnacket. Ni som kommer från Torslanda och skriver här, ni gör inte direkt nån reklam för er stadsdel. Med tanke på HUR ni försvarar er stadsdel så drar i alla fall jag slutsatsen att det ligger något i vad som sägs om er. Alltså på grund av vad ni säger... inte er motpol. Föga förvånande att signaturen "Axel" fick jobb efter 45minuter. Heter du däremot nått annat så kan det vara svårare. Det sitter ingenjörer i Angered o pillar i naveln... varför tror du de gör det? Har de nån slags galen, självdestruktiv, ironisk humor som gör att de går en lång och svår utbildning för att sedan åka till ett annat land, ta ett bidrag, sätta sig i en soffa och titta på TV-kanaler som sänds från det land man bodde i innan?... jag blir så trött på folk som tror att alla har precis samma förutsättningar här i världen... hur ska jag någonsin kunna banka lite vett i era skallar? Tur att vi har en daddastat som håller lite koll på er.

2007-03-05 @ 18:49:29
#49: L

hur han kan med att skriva något sådannt här? Därför att det är så sant som det är skrivet!

2007-04-19 @ 14:25:51
#50: Anonym

1 2 3 NTB 4 5 TORS-MÄN!

2007-09-29 @ 17:36:58
#51: K

Leif, varthän är din stolthet? Jag har analyserat samtliga av dina inlägg och kan inte mer än att hånflina. Rädslan för att få kuk av Ahmed Slammkuk skrämmer mer än att bli hatad av sitt egna folk. Du får inte bredare vänskapskrets i ghettohooden för att du försöker försvara de svaga - invandrarna - snarare tvärtom. Du försvagar dem och skämmer ut dem. Leif, den äkta rasisten här är du som utnyttjar rasism till din egen fördel.

2007-10-01 @ 12:41:39
#52: Anonym

http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&search_word=leif&geo_area=Markurellgatan+7

2007-10-24 @ 15:01:15
#53: W

Jag har bott i Torslanda i nästan hela mitt liv tills förra året ungefär då vi flyttade till Länsmansgården.. Nu kommer folk anta pågrund av min bostadsbakgrund att jag är en nazist. Detta är självfallet fel och den benämningen som torslanda har i en mening "Rasselanda" är helt otroligt förolämpande
Torslanda har ingen kulturell beblandning, men detta hade inte skadat.. När jag gick på Torslanda skolan 7-9 så fick jag dagligen påträffa andra ungdomar som sa att de var nazister.. Men dessa personer hade absolut ingen aning vad innebörden av att vara nazist är. Dessa människor kallas "blösnazzar"

det är ett av de mest irreterande saker som finns, då någon säger att de stå för något men har ingen om vad det innebär.. jag har större respekt för en person som vet innebörden av det och föjer det, men det finns inte många av dem i Torslanda.

2007-12-02 @ 17:54:56
#54: 423

Ja vi i torslanda är rika och så kommer det fattiga som vill ta av hoss!

2007-12-02 @ 17:55:57
#55: Trogen Torslanda Bo

Bara för att vi inte vill ha hyreshus här som fattiga invandre köper så kommer dem hit och bonkar på oss!
Vi är rika en del, men vi är inte så överklass som vissa tror.
Kom och hälsa på och du inser att det e bättre än där du kommer i från i alla fall

2007-12-02 @ 18:04:28
#56: Förstummad

Hej där Leif. Jag har en fråga till dig. Har du någon gång besökt en skola i Torslanda? Har du någonsin pratat med ungdommar ifrån Torslanda? Visst om hade gjort det så hade du förstått att det du skriver här är rena rama rapparkaljan det är rena påhitt och lögner. Föresten vad är det för något fel att följa sina drömmar att jobba lite hårdare för att får det bättre? Har bara en sak att säga.... du e ju för fan pinsam hoppas att du tänker dig för innan du skriver sånt här igen och kanske skaffar lite FAKTA lovar dig att det inte är så svårt testa att PRATA med folk istället för media. Media har älskat att skriva "bullshit" om Torslanda så länge jag har levt... "Nazist demonstation på Torslanda torg" tror jag Gp skrev en gång när det var män kvinnor och SMÅBARN som demostrerade mot det ökade våldet i Torslanda

2007-12-02 @ 18:07:51
#57: TORSLANDA BO!!!!!!!!!!!!

DU KAN JU FÖR FAN DRA ÅT HELVETE DITT FULA JÄVLA ÄRT HUVUD. SKRIV OM DEM HÄR JÄVLA INVANDRA STÄLLERNA SOM TILLEXEMPEL ,BISKOP,BERGSJÖN,ANGERED
DIN JÄVLA FETA KO ! FLYTTA UT TILL DERAS JÄVLA LAND OCH NÄMN FAN INTE ORDET TORSLANDA HÄR!

2007-12-02 @ 18:18:11
#58: 423

卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐 卐
TORSLANDA FOREVER

2007-12-02 @ 18:28:12
#59: Anonym

har hatat att leva i torslanda de senaste 4 åren, jävla torslanda.

på krysset för ett tag sen "rätt ras slipper gas" vafan? är det invandrargäng som åker och skriver sådant? klart som fan att det finns rasister och nazister, bara att de vuxna blundar för det.

2007-12-02 @ 18:28:34
#60: Nattens Ljus

Nu är julen snart här och det nalkas en vit vinter förhoppningsvis. Nästa vecka är den årliga Salemmanifestationen där tusentals män och kvinnor protesterar mot det svenskfientliga våldet som svenskar varje dag blir utsatta för. Den senaste månaden har det delats ut flygblad i Göteborg och i Torslanda till personer för att upplysa dem om fackeltåget och manifestationen som kommer att äga rum.
Under novemberlovet som var nyligen spelades Crawford Cup i Torslandahallen och det var en lugn tillställning till skillnad från många föregående år. Innan har det förekommit gängbråk och flera incidenter där polisen fått ingripa för att lugna stämningen. Det har då varit bataljer mellan olika etniska gängtillhörigheter.
Vi får nu hoppas att bråkiga ungdomsgäng från andra stadsdelar håller sig borta från Torslanda i vinter för att behålla den trygghet och det lugn vi har i stadsdelen.
I sommar då jag var ledig tillbringade jag många timmar vid havet och ute i Sillviks naturreservat bla där jag promenerade och njöt ärligt talat av den vackra och underbara miljö och natur som vi faktiskt har. Jag känner en stolthet över att vara född och uppvuxen i Torslanda.
I övrigt så tycker jag att Leif Sjöqvist trycker ner på både dem redan utsatta invandrarna och dem stolta svenskarna.
Skriv något vettigt istället och be om ursäkt för att du haft fel.
Önskar er alla er god jul !
Hell !

2007-12-02 @ 18:35:40
#61: Probie

Till Förstummad.. Håller helt och hållet med dig.
Det som Leif har skrivit bevisar bara en enda sak... att han är en idiot.. svårare är det inte, han har bara läst om Torslanda dragit fördomar om det och sen var han bara tvungen att öppna sin jävla mun!! Precis som Förstummad sa så krävs fakta om den här saken för ett utlåtande, och ditt inlägg skryter om din inkompetens om saken!

2007-12-02 @ 18:46:43
#62: christofer

JAA Vi vill inte ha hit massa smutsiga invandrare, torslanda e de ända fina svenska stället kvar bara för vi försvarar det

2007-12-02 @ 18:59:02
#63: awdaskdasdmx

haha idiot

2007-12-02 @ 19:12:31
#64: Dum är fan korkad

Asså vrf skulle alla vara Nazister för ? För att det bor svenskar här som har ett jobb ? Och inte lever på bidrag ?? Man måste bli rik genom att jobba det har la folk som bor här gjort då eller ?

2007-12-02 @ 19:14:14
#65: En som bor i Torslanda

Torslanda har alltid varit förknippat med rasism, Under 90-talet så var det ganska stort i torslanda men nu på senare år så är det en väldigt liten skara av människor, Jag blir lite halvt sur på alla "Torslandabor" här inne som kommer med otroligt omogna och dumma kommentarer. Ni skämmer ut Torslanda och er själva framför allt. Det du säger är till en liten del rätt MEN det är långt ifrån sanningen. Jag har levt här hela mitt liv och jag kan säga direkt att det är ett otroligt fint område att växa upp i, Låg kriminalitet och bra skolor. Hur kan du komma och säga att detta skulle vara nåt negativt? Klaga på Sveriges regeringen istället för att komma och klaga på dom som har det bra.

2007-12-02 @ 20:18:50
#66: aah

Behåll Torslanda ariskt!

2007-12-02 @ 21:19:56
#67: Ridd..

Jag har levt i Torslanda hela livet, ja tycker Torslanda är ett bra ställe, med trvliga ungdomar, vuxna osv. jag vet inte vad du leif har emot torslanda, men du har säkert inte emot blattarna.
Du skriver bara massa skit för att vi i Torslanda ska bli sura, vi här i torslanda har de jävligt bra med, ekonomi etc...

2007-12-05 @ 22:15:14
#68: Lisa

jag tycker du har en aning fel Leif. Torslanda är inte alls som du tror. bosätt dig här så kommer du defenitivt få en annan bild av Torslanda. Visst, det förekommer säkert razism, men det gör det i alla statsdelar, det är inte extremt i Torslanda.
Jag har bott här sedan jag var liten, och jag upplever inte att det är så farligt som du säger.

2007-12-12 @ 09:23:15
#69: Blatten

Det är najs som fan att bo i Torslanda, massor
av brudar att sätta på.

Det finns ju några nazzar och rassar men det
handlar mest om billigt whitetrash som ärvt
hus av sina föräldrar. Dessa menlösa individer
är helt harmlösa.

2007-12-19 @ 13:50:14
#70: Torslanda...

He!l H!tler

2007-12-24 @ 18:52:49
#71: Dan

Man hör banjon i bakgrunden i Torslanda

2008-02-09 @ 18:07:13
#72: En stolt Torslanda bo!

Har du ens varit i Torslanda och set hur det är här ens?Ta reda på fakta eller besök Torslanda innan du börjar snacka skit!.Och de tär inte vi som bor i Torslanda som har startat RAsselanda Det är ni idioter som ens inte har varit i Torslanda och sett hur bra vi har det!!!

2008-02-25 @ 22:42:08
#73: Fossan

hoppas att det förblir ett Natzicentrum i många år framåt !

2008-04-01 @ 17:06:23
#74: MatildaTorslanda

det du skriver är helt jävla sjukt?
du är säkert jävla blatte själv, inte konstigt att vi har fördomar om er eller?
men ALLA är inte rasister här som du skriver i din gulliga text. Det är inte mer här än i andra stadsdelar.
seriöst, anledningen till att många familjer väljer att bo här har en ANLEDNING fattar du väl ditt kött?
det är det att Torslanda är fint, och fräscht.
bara för att vi har råd att bo här är vi inte rasister? det är väl inte vårt fel att vi har råd att bo här eller?
Om man kan få det bättre så väljer man det bättre. Om jag är rik så bor man hellre i Torslanda än i bergsjön angered eller biskop t.ex.
jag är INTE rasist, men det är så jäävla fel av dig att skriva det där. idiot.

2008-04-01 @ 17:16:02
#75: Tommyboy

Hell den nya torslandaOrdningen!
Rösta för ett torsländskt land!

2008-04-02 @ 09:04:09
#76: Leif Sjöqvist

Tack för alla kommentarer!
man kan dra följande slutsatser:
-Torslanda är rasister! Se inläggen ovan
-Nazister kan inte stava
-Ni är inte modigare i er tro på Torslanda
än ni håller er anonyma.
-Jag är svensk. Stor,blond och blåögd.

2008-04-02 @ 11:58:23
#77: Anonym

hur fan tänker du när du skriver så "Under den fagra ytan så organiserar sig ungdomarna i nazistiska organisationer." Dom människor som kallar sig nazister och bor i Torslanda utgör ju en utstött minoritet av befolkningen. Vi andra försöker ju se till att Torslanda blir av med denna stämpel vi orättfärdigt har fått. Det är sådana som du som får myten att leva vidare. gratz mate du är 100% inskränkt. Och anledningen till att iallafall jag håller mig anonym är för att i detta Torslanda får man stå för vad man tycker på många sätt. man behöver inte alltid hänga ut sig själv än mindre behöver du hänga ut Torslanda på detta sättet. Jag vet vad jag står för men tyvärr finns det folk i Torslanda som inte håller med, precis som i andra stadsdelar och städer
jag hoppas inte att du är stolt över den uppmärksamhet du har fått

2008-04-04 @ 13:06:15
#78: Perra

AAAAH GÖTTT HETTTTSSS!!!!

2008-04-04 @ 16:22:37
#79: Gå o lägg daj å sööv.

Sötnos då.. SEIG HEIL!!

2008-04-07 @ 00:01:04
#80: Gå o lägg daj å sööv.

(:

2008-04-07 @ 00:03:40
#81: Den vita Torslandabo!

RÄTT RAS,SLIPPER GAS!

2008-04-12 @ 15:43:25
#82: Sara

Torslanda är underbart, jag bor inte där men jag älskar det endå !

2008-04-27 @ 14:28:04
#83: Beccöö<3

Jag

2008-04-28 @ 09:23:04
#84: beccöö

Jag + Torslanda

2008-04-28 @ 09:25:23
#85: beccöö

Jag + Torslanda = Kärlek

2008-04-28 @ 09:27:33
#86: Tänk till

Bor hellre i Angered än i Torslanda fyllt med ny nazister som springer runt och tror sig "älska" ett land när de i själva verket inte har en aning om historien om sverige, dess kungar, ämbetsmän samt alla krig landet medverkat, vunnit samt förlorat.

Det sjukaste av allt är att många människor svenska är rädd för att sitta brevid en mörkhyad person i spårvagnen eller bussen här i sverige men på flygplanet till det glamorösa spanien eller afrika går det utan problem.

2008-05-09 @ 23:27:19
#87: Isabella

Jag har bott i Torslanda sedan fem år tillbaka, då min mamma träffade en man här ute och de flyttade ihop. Visst, det finns rasism här ute, men berätta då för mig, var finns det inte rasism? Tror ni att bara för att man bor i Bergsjön, Angered eller Biskopsgården så älskar alla varandra och ingen blir trakasserad? Ojoj, helt fel! Det finns svenskar i de områdena också, och det är inte BARA svenskar som kan vara rasister, likaså andra människor. Araber kan hata zigenare, danskar kan hata norskar, finnar kan hata tyskar o.s.v. Jag själv bodde faktiskt inte i ett "så bra område" innan jag flyttade hit, och vet vi vad? Jag är faktiskt accepterad! Det finns säkert folk som kanske inte gillar mig eller något, men so what? De känner mig inte och vet inte hur jag är som person!



Ps. jag är inte helt svensk, jag är bara född här, och jag har ändå massa SVENSKA vänner som älskar mig oavsett var jag kommer ifrån! Ds.

2008-05-31 @ 12:42:25
#88: Storebror

Torslanda är en fint område och merparten är

utbildade och toleranta människor som inte

har några som helst rasistiska åsikter även

om det finns en och annan liten smygrasse.



Det handlar bara om en liten klick efterblivna blöjnassar med taskigt ego som måste ha någon

tro att hålla fast vid. Något mer än att posthora

några fula nassekommentarer på internet eller klistra upp info14-lappar på elskåp klarar de

inte av.



Patetiska snorungar som ger Torslanda

ett dåligt rykte.



Uppmanar alla Torslandabor att bekämpa

dessa nassar..





2008-07-29 @ 21:11:23
#89: Kenny Von SvenneSon

Haha galet att man gittade detta igen, Vi i torslanda e bara helt grymma, bara för att vissa jävlar åker på däng här ute så e vi rasister, är det konstigt att man får åsikter när man råkar i trubbel varje gång man är i stan bara för att man kommer från torslanda, nja jag tycker somalierna e värst dom hatar fan alla som inte smal, lång och bär adidas ställ:D haha, det e nog vi svännar som e rasister tror jag, eller så e det media horerna som pluggat järnet och ändå hamnat i gettot och skriver för någon sketen tidning, ni e bara snea för att ni inte har råd att bo här, och Bengt Wester e den ända media gubben som får vara här utan att bli släpad efter bilen, han skriver den ariska tidningen även kallad Torslanda tidningen, Tror allt att man ser en liten hitler symbol mellan Tor och Landa eller så e det ett S, kan inte se längre för Romerna snodde mina brillor för ett tag sedan och efter som det e så dyrt att bo här ute så har jag bara råd till hyran, går nu med en kikare fast tejpad på kepsen, men e lite svårt att bedömma avstånd så jag har fått kämpa för att överleva när jag går till bussen. Kenneth for blood and Hounor

2009-03-07 @ 19:22:05
#90: Kenny Von SvenneSon

Haha galet att man gittade detta igen, Vi i torslanda e bara helt grymma, bara för att vissa jävlar åker på däng här ute så e vi rasister, är det konstigt att man får åsikter när man råkar i trubbel varje gång man är i stan bara för att man kommer från torslanda, nja jag tycker somalierna e värst dom hatar fan alla som inte smal, lång och bär adidas ställ:D haha, det e nog vi svännar som e rasister tror jag, eller så e det media horerna som pluggat järnet och ändå hamnat i gettot och skriver för någon sketen tidning, ni e bara snea för att ni inte har råd att bo här, och Bengt Wester e den ända media gubben som får vara här utan att bli släpad efter bilen, han skriver den ariska tidningen även kallad Torslanda tidningen, Tror allt att man ser en liten hitler symbol mellan Tor och Landa eller så e det ett S, kan inte se längre för Romerna snodde mina brillor för ett tag sedan och efter som det e så dyrt att bo här ute så har jag bara råd till hyran, går nu med en kikare fast tejpad på kepsen, men e lite svårt att bedömma avstånd så jag har fått kämpa för att överleva när jag går till bussen. Kenneth for blood and Hounor

2009-03-07 @ 19:23:02
#91: Biffen

Sjukt efterbliven Leif Sjöqvist

2010-06-24 @ 16:09:49
#92: mikey

INGA NAZISTER I TORSLANDA INTE ! full med droger nu istället :P

2011-07-07 @ 04:29:42
#93: Mackan

Din dumma jävla aven sjuka röding, Dom är ju bara avensjuk på att du inte gjorde karriär

2011-08-24 @ 20:40:15
#94: johan

har aldrig stött på den så kallade nazismen som torslanda ska vara känt för under mina 13 år som jag har bott i torslanda. Det finns det vet jag men hela GREJEN ÄR OERHÖRT ÖVERDRIVET.

2012-01-06 @ 12:40:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: