leifsjoqvist

2005-10-29
18:43:09

Meningen med livet 5
Jag och min son var uppe och sprang i Delsjön idag.
Jag vann.
Det är i alla fall min uppfattning.
Vi  skulle springa 8km och tävlingen
handlade om vem som först kom till
bilen.
Det gjorde jag.
Min son hävdade att han sprang två varv och
därför var den moraliska segraren.
Jag hävdade att tävling och moral är
två olika storheter.
Jag var först till bilen.Punkt.

När vi åkte hem såg vi en gammal kvinna
som kämpade med en massa plastpåsar
som inte ville ligga kvar i hennes kundvagn.

Vi tittade på detta och jag funderade på vad
man skall göra.
Vad bör man göra i denna situation?

En gammal fattig kvinna  livnär sig
genom att samla sopor: har jag ett
ansvar här?

Medans jag satt och funderade på detta
förstod jag att min son funderade på
samma sak.

Jag sa till honom: vi stannar till vid COOP
och köper en massa käk och ger till henne.

Vi gjorde så och åkte tillbaka för att lämna
över det till henne.
Vi letade där vi hade sett henne,
men hon stod inte att finna.

Så vi åkte hem och stoppade in det
köpta i min sons kylskåp.

Det kändes inte bra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: