leifsjoqvist

2018-09-21
14:50:35

Fundera på
Ingen automatisk text tillgänglig.
 
För två år sedan var jag hos läkaren på undersökning.
Jag har rökt sedan jag var tretton och det blev för besöket
45 års rökning.
Jag berättade det och läkaren bad mig sitta upp på kondi-
ditionscykeln. Han la på några skivor  och jag sa då till hon-
om att också cyklar dagligen. Han tog ingen notis om det.
Så jag trampade och trampade. Inget hände. Till slut när
läkaren med bister min la på de sista vikterna fick jag puls.
Utan ett ord satte sig läkaren och började skriva på sitt
block och jag hörde honom säga : livet är fan inte rä'ttvist!
Skall bara tillägga att jag för ganska exakt ett år sedan ändå 
slutade röka. Det rosslade för mycket och jag hade svårt att
somna. Några veckor senare och fram försvann det och jag
måste erkänna att livet är lättare utan ciggen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: