leifsjoqvist

2005-08-27
17:58:23

En alldeles vanlig dag
Stiger upp klockan 600 på min lediga dag.
Klockan 700 är jag i klubbhuset.
Pojkar födda 1996 skall spela Cup.
Läste i går i nya OM att idrott är skadligt på
alla sätt.
Typiskt feminint vänsterfjoll.
Den värsta utslagning finns inom finkulturen
som balett och körsång, eller olika typer
av musikutförande.

I fotboll kan en spelare utan bollsinne spela
i tiotals år därför att han trivs i gemenskapen.

Ge mig ett exempel på en orkester som tillåter
en tondöv att spela.

Cupen varar mellan 800 till 12.30.
Mina lag spelar 10 matcher.
9 segrar och en oavgjord.

Tillbaka till klubbhuset och träning med P98

Timman efter har jag nybörjargruppen.

När jag tror att  jag är klar så får jag en
policydiskussion på halsen.
Skall vi flytta upp de bästa 14-åringarna
för att dessa skall utvecklas på bekostnad
av att deras ålderkullslag försämras?

Somnar framför TVn och en meningslös
Finnkamp.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: