leifsjoqvist

2005-07-15
20:06:22

Är Jim Jones i paradiset?

För snart 27 år sedan beslöt sig Jim Jones och hans kristna sekt för

att begå ett kollektivt masssjälvmord.

Det tycker jag skulle efterföljas av alla religiösa världen över.

Varför lever man överhuvudtaget som religiös?

Det kommer ju att bli så himla underbart i paradiset.

Jim Jones gjorde slag i saken och visade att han var en sann troende.

Varför skall muslimer bomba och döda otrogna när de ändå

bara ser vistelsen på jorden som en parentes?

Tänk vilken underbar plats jorden skulle vara utan alla dessa

religiösa galningar.

Borta skulle alla högerkristna vara som manar till familjens helgd och sedan

knullar som kaniner för söndagskollekten.

Borta skulle katolikernas kollektiva sexualskräck vara( medans man i de amerikanska frikyrkorna är mer intresserade av prostituerade har katolska präster lust på småpojkar). Man skulle

börja använda kondom och miljoner liv skulle räddas.

Borta skulle alla mullor vara till alla kvinnors oförställda glädje.

Borta skulle allt kollektivt skuldbeläggande vara, dvs det som är

religionens signum.

Sålunda, en uppmaning till alla religösa, hoppa över hållplatsen jorden

och ta en enkel biljett till paradiset.

Kommentar:

Leif, dina texter är intressanta och nödvändiga. Jag har läst med stor frenesi och gillar perspektivet (även om jag har svårt att uttala mig om fotbolls-inläggen eftersom jag är dåligt insatt). Jag föreslår att du fyller i din personprofil, så att andra användare kan hitta dig i medlemsregistret och därmed nå fram till din blogg. Som det är nu är du "osynlig" för alldeles för många. Jag har länkat dig till min blogg.

Mvh

Kamrat Robban

2005-07-18 @ 22:06:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: