leifsjoqvist

2005-07-30
22:37:14

Terror i Sverige?

I dagens psykotiska retorik och skapande av rädslor i politiska syften

blir jag emellanåt förstummad.

I Expressen hävdar man att alla lagar som  skapas idag

är bra och som bevis för att demokratin inte urholkas

tog man Västtyskland och deras strid mot terrorismen.

Ha!

Jag har själv blivit fängslad och förhörd för att jag liknade

en av bilderna på eftersökta terrorister.

Det rådde ett mycket obehagligt klimat i VT på den tiden.

Dock, de som råkade verkligt illa ut var de som var eller påstods

vara vänsteranhängare. De belades med Berufsverbot, yrkesförbud,

och detta drabbade tusentals tyskar.

Den tyska demokratin räddades av modiga intellektuella som

Böll och Wallraf och hela filmskaparundret som fanns på den tiden

men framför allt av ett folk som sa NEJ.

Den tyska säkerhetspolisen har samma tankesystem som den svenska.

Vänster farligt- högern bra och om inte bra,harmlös.

Under 90-talet fanns en högerterror i Sverige.

Dess politiska falang var Ny demokrati och dess aktiva var

en lång rad nazi- eller nazianstrukna organisationer.

Man mördade och man anlade mordbränder och man terroriserade.

Det märkliga var och är att detta skedde utan att någon egentlig

opposition uppstod.

Det var först när jag läste "Lasermannen" jag själv kunde se sammanhanget.

Tamas bok är viktig!

Det värsta hotet idag är terrorn mot intellektet.

Vi skall bli rädda idioter som sitter och glor på skit på TVn

eller söker kontakt med varandra på nätet.

Alla agerar från sitt vardagsrum.

Så kan vi låta de stora grabbarna sköta de militära operationerna

utanför fönstret så att vi alla kan vara lugna.

Huxley och Orwell igen och igen!

 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: