leifsjoqvist

2005-10-10
12:36:53

Fetma
Jag har varit och badat i Valhallabadet.
Det är intressant att kolla kroppar och kroppsspråk.

Det är intressant med kroppsuppfattning.

Man ser män med feta kroppar som rör sig med
den största självsäkerhet.
Det beror inte på att de är säkra på sin feta kropp.
Det beror på att de inte har en kroppsuppfattning.

För några år sedan var jag ihop med en kvinna.
En dag frågade hon om det fanns något som
jag ville ändra på rörande hennes kropp.

Självklart hade jag inte det.
Jag förklarade att jag tyckte hennes kropp var
perfekt för mig.

Det gick någon minut och jag kände mig tvungen att
fråga henne om det fanns något på min kropp
som hon var missnöjd med.

Det fanns det.

Hon beskrev mycket ingående att hon störde sig på
fett valken alldeles ovanför kuken.

Jag skrattade.
Det gjorde inte hon.

Några månader senare gjorde vi slut.
Men hennes kritik brändes in i minnet
och gör att jag ofta tänker på den
kritiserade fettvalken.

Några meningar slog omkull min kroppsuppfattning
och de kommer alltid att finnas där oavsett vad som
sägs i framtiden.

Man skall vara mycket försiktig i sin negativa kritik
av människor och deras kroppar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: