leifsjoqvist

2005-10-13
18:08:02

Meningen med livet
Går ut med min hund.
Han skiter i en rabatt.
En man gnäller över detta.
Jag ger honom dödsblicken ( i hörlurarna
skränar Dimmu Borgir)och går vidare.
Jag vägrar plocka upp hundskit!

Åker till Valhallabadet och får ångest
när jag stiger upp på vågen.
Simmar som en besatt för att bränna fett.
Jag vill ju inte se ut som en amerikanare.
En gammal käring viftar med händerna och
jag stannar upp( min tanke är att jag skall hjälpa henne med något).
Hon säger:
Du behöver inte crawla här. Det stänker. Jag vill inte bli blöt
i håret.
Jag säger:
Då har du hamnat på fel ställe.
Hon säger:
Nämen , det kanske du har.
Jag beslutar mig för att simma vidare,
den tanken vinner över den att dränka käringhelvetet.

Knut Ahlund en superokänd  inteaktuell i Svenska Akademin
avgår för att Jelinek fick nobelpriset förra året.
Jelinek är en sinnessjuk kvinna som litterärt
gestaltar sina sjuka handlingar i en inte alldeles
frisk värld.
Man kan förfasas över detta men det är en del av livet.
Det är viktigt att förstå att alla inte finns inom
medelklassnormen eller vad det nu är som den
gode Knut har problem med.
Hellre än Jelinek än en som inte ens vågar ta i sin
kuk utan som hellre inväntar den ofrånkomliga pollutionen.

Varför Pinter?
Varför Fo?
Litteratur?

När jag cyklar hem håller jag på att bli påkörd
av en bilist som inte uppmärksammat att han
skall lämna företräde.
Spottar ordentligt på hans ruta.

Ikväll skall jag träna med min son.
Under en vecka har han slagit mig i löpning,pingis,
badminton och till min stora förtvivlan vann han
i armbrytning igår.
Jag är slut som människa.
Ikväll skall vi styrketräna.
Jag vet att jag lyfter 50-70 kilo mer än han
i bänkpress.
Vi skall köra maxträning så han förstår vem som är
starkast.

Vem kan säga att det finns en mening med det här?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: