leifsjoqvist

2005-10-10
12:24:27

Ny världsordning i Backa
Under söndagen visade Backa att det finns
hopp om stadsdelen.
Det har varit mycket skriverier sista tiden och
allt har handlat om våld och hot.

Igår samlades allt "bus" på Backavallen för en
turnering mellan B B Kings, Skälltorp kings,
Polisen och ett Team Ledare.

På läktaren satt 200-300 och njöt åt att alla
tuffa grabbar gjorde upp på planen genom att
skjuta i mål istället för igenom en människokropp.

Min ambition var innan att få trycka till några ur "buset"
men jag insåg snart att jag blivit för gammal och fet
för det uppdraget.
Jag ställde mig i mål istället.

Efter alla matcher drog alla iväg och käkade lammspett.

Genom att räcka ut handen visade vi "buset" idag
att livet går att leva utan att ställa sig utanför.

Några av dem tycker säkert att vi är "nördar" men
socio- och psykopaterna kommer man aldrig åt.

I vilket fall är detta 100x bättre än urskiljningslös
repression.


Sent på söndagskvällen misshandlade ett gäng 15-åringar

en 24-årig man i en portuppgång här i Backa.


Vem har sagt att livet skall vara enkelt?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: