leifsjoqvist

2005-09-17
18:22:42

Feminism
Jag känner mig lätt förrvirrad angående Feministiskt Iniativ.
Jag tycker det är bra med ett feministiskt perspektiv
som representeras genom ett parti.

Jag tycker det är bra att man visar att det finns ett könsförtryck.

Jag tycker att alla skall delta i kampen mot
kvinnomisshandel och sexuellt förtryck i alla
former.

Men vad sysslar FI med?

Min morsa som är en gammal arbetarkärring
blir mordisk när det förs på tal.

Hon har ingenting gemensamt med Rosenberg.
Min morsa vill lyfta fram kvinnligt arbete och visa
hur otroligt viktigt detta
är för samhället.

Hon har slitit hela livet som städerska, kokerska och
servat sin familj.
Det enda hon har gemensamt med Rosenberg är
att den senare skulle vara intresserad
av min morsa som städhjälp.
Roseneberg är ju gubevars upptagen med
det stora Könet!

Eller är det så att media vinklar.
Är Rosenberg och hennes systrar i minoritet
men det lyfts fram för att misskreditera?

Tror inte det.
Läs ETC, de försvarar alltid könsextremismen.

Alltså försvinner den vanliga kvinnan.
Försvinner gör då också den viktigaste frågan,
nämligen:

Vi måste omdefinera vad som är viktigt i vårt samhälle.

Varför är det viktigare att skriva skit än att torka skit?

Skulle vi göra en omdefiniering skulle de klassiska
kvinnliga göromålen lyftas fram och därmed skulle
kvinnor få den plats de skall ha.

FI strunt om att Nils skall kunna Greta och Anna kunna heta Peter,
eller att vi skall kunna ha obegränsat med partners,
eller deras fixering vid könet kommer
att försena kvinnans frigörelse
ytterligare några decennier.

Det påstås att SÄPO startade upp KFML(r) en gång i tiden
för att splittra vänstern.
Kanske är det så att SÄPO också haft ett finger mellan benen
på FI?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: