leifsjoqvist

2006-08-02
00:37:05

Bidragsparadoxen
Den s k borgerliga alliansen driver en massa
projekt som i huvudsak syftar till att befästa de
klassskillnader som finns idag.
De blåser också upp etniska skiljelinjer för att
underklassen skall hållas i egen osämja.

Sedan många decennier har jag hört till leda att
vi har en gigantisk grupp i det svenska samhället
som inte vill arbeta utan som vill gå och dröna och
leva på vad andra slitit ihop i sitt anletes svett.

Bidragstagarna är lycksökare.

När jag sedan tittar mig omkring blir jag fundersam.
-Hur många bidragstagare har sommarställen längs kusten?
-Hur många bidragstagare åker överhuvudtaget på semester?
-Hur många har båt? Hur många seglar?
-Hur många spelar golf?
-Hur många går till restaurant och äter?
-Hur många går på teater och opera?
-Hur många har en eller flera nya bilar?

Då jag hittat svaren finns det en helt annan grupp
av människor som dyker upp som de parasitära.

Det är inte bidragstagarna.

Eller rättare:
vi lever alla på vad vi kollektivt gör, de som
lever mer jämlikt än resten av oss andra
i kollektivet är de stora parasiterna!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: