leifsjoqvist

2006-08-16
02:35:44

Meningen med livet 17

Längtan är livets drivkraft.
Utan längtan ingen större mening.

Längtan efter sex.
Föreställningar och fantasier om sex
är nästan undantagslöst bättre än när
det i själva verket utförs.

Sålunda är det värre att förlora sin längtan
och sina fantasier än vad det är att leva
utan sex.

Under en ganska lång tid har jag inte haft
någon lust till sex.
Jag har inte känt saknad över att leva utan.

Däremot har jag känt en stor saknad av fantasierna.
En längtan efter mötena som alltid är en möjlighet
till att knulla skiten ur någon.
(det är ju en helt annan sak att det sällan händer).

Peter Birro skrev för några år sedan från sin exil
i Neapel att han väntade på den stora passionen.
Han avstod sex innan den.

Jag börjar nu att förstå vad han menade.
Sex är inte lika viktigt som passionen.
Sex  öppnar inte sinnena såsom passionen
gör i sin revolutionerande fas.

Man märker ju vad avsaknaden av passioner
gör med människor,
de blir bittra och livsförnekande,
de ylar om ungdomens förfall och avskyr
naket i TV,
de skriver insändare om svordomar i P1 och
tycker att skolan är stadd i förfall.




 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: