leifsjoqvist

2006-08-31
13:27:49

Varning för mannen
Idag åtalas den 44-årige man som
hade samlag med 12-årig flicka på
stadshotellet i Eksjö.

Mannen påstår att han inte hade en
aning om flickans ålder när han satte
på henne.

Det visar sig senare att han nog visste
vad han gjorde då 8 flickor i skolan där
han undervisar har gjort en gemensam
anmälan mot mannen.
Flickorna går i åttonde klass.

Vad som här ligger är inte om flickor är
sexuella varelser som vill ha sex eller inte.
Det handlar om att en vuxen man inte skall
utnyttja sitt överläge.

När jag vikarierade som lärare för några år sedan
var jag på ett högstadium i Mölndal. Där var
flickorna mycket expressiva i att uttrycka sin
nyvunna kvinnlighet.


Det fanns flickor som utmande genom att begära
hjälp och när jag satte armen mot bänken tryckte
de brösten emot och log.
Som vuxen man klar i sin sexuella identitet tog jag
bort armen och såg till att inte hamna i samma
situation igen.
Inget svårt. Helt naturligt.

Dock har jag sett många manliga lärare som inte
klarar av situationen. De drägglar med ögonen.
Tyvärr är det rätt många "mesar" i den manliga
lärarkåren som har stora problem med sin självbild
och sin sexualitet.

Därför lär inte historien i Eksjö vara ett isolat.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: