leifsjoqvist

2006-12-16
03:20:57

Snakes on a plane


Man kan ju förstå Samuel Jacksons utbrott.
Även han hade säkert tröttnat på denna skit
och i sin frustration skrek han efter ett slut.

Jag har en arbetskamrat som ser mycket och gärna
dålig film. När han sedan kommer till jobbet så frågar
han om man sett filmen vi skall se. Själv förnekar han
med bestämdhet att han sett den. Därefter följer den
stora tortyren när han säger vad han "tror" skall hända
och när dett sker suckar han med välbehag över sin stora
förmåga att förutsäga vad som skall hända i filmer.

Han behöver inte se "Snakes on a plane".
Den är sensationellt förutsägbar.
Inte ens ett barn med psykiska funktionshinder skulle
kunna missa något här.

Det finns dock en scen som förvånade.
Jag satt och tänkte på Anacondafilmerna som inte heller
var några mästerverk och funderade över om den stygga
maffiabossen som planterat alla ormarna inte också skulle
ha med en jättelik Anaconda på planet.
Nej, tänkte jag, det vore för dumt.
Inte alls visade det sig.
Tiometersanacondan kommer och mycket riktigt sväljer
ormen den osympatiske strebern i en slaskscen.

Kass film!
Inte alls- I love this shit!
Kommentarer:
#1: Puman

"Hetsa inte upp dig om du får problem, antingen löser det sig eller också löser det sig inte."

Jag gillar det!

2006-12-17 @ 13:09:26

Expert <a href="http://marvelousessays.com/geography-essay.html">Geography Essay</a> writing masters have years of writing experience. It is secured to buy academic papers from those experts.

2012-03-17 @ 14:55:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: