leifsjoqvist

2006-06-02
00:19:48

Tommy Cooper
12 lördagar skall TV1 visa Tommy Cooper greatest hits.
För mig är Cooper den störste.

Han har vissa likheter med vår egen Kurt Olsson,
men Cooper har en långt djupare empati.
Vi kan känna igen oss i alla hans misslyckanden.

Cooper var en man av folket.
Han  ville inte ha distans.
Han bjöd upp alla till scenen.

Symptomatiskt var att när  han dog på scen 1984
så trodde publiken att det var en del av hans show.

"Jag drömde inatt att jag åt 5 kilo march-mellows.
 När jag vaknade var min kudde borta!"

Cooper misslyckades ofta i sina magiska tricks, men
det krävs en mästare för dessa misslyckanden.
Cooper var en lysande magiker!
Kommentar:
#1: Iréne Malm

Tommy Cooper är störst av de stora!
Helt fantastisk.
Vet någon om sketchen som handlar om 3 män som heter Who, That och What finns inspelad. Tommy säger: Who´s That, What? That´s Who. No, no, no. Who is Who. ???? Yes! Alltså bara förvecklingar om de 3 männens namn.

2008-01-22 @ 18:18:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: