leifsjoqvist

2006-11-07
01:33:56

Jag- en homofob
Satt vid kökdbordet på jobbet och samtalade.
Min kollega hade en del märkliga åsikter om
vem som är bög och inte.
Jag sa det jag tror mig veta:
-Inom bögsektorn är variablerna så stora att det blir
 omöjligt att utse en prototyp. Därav följer att hormon-
 argumentet faller, alltså att bögar skulle missat en
 speciell hormondusch innan deras sista kontakt med
 en fitta.
-Det finns massa homosex i djurrriket inte bara kaniner.
-Knullandet i buskar och toaletter har att göra med utsatt-
 heten. Man måste gömma och dölja. Blev man väl avslöjad
 var man ju så stigmatiserad att man kunde knulla var och
 hur som helst. Det kunde ju inte bli värre.

Samtalet vid köksbordet kom också till den slutsats att trots
att vi rent intellektuellt accepterar homosexualitet så är det
svårt att få det emotionella att följa med. Jag ryggar fortfarande
av att se två män vara nära av typer kyssas eller hålla varandra 
i handen.Men ännu värre är att anledningen till att jag sällan
eller aldrig ser två män är för att det finns en uppenbar risk för
misshandel  vid dylikt uppvisande av gemensam kärlek.

För några månader sedan cyklade jag till Redbergsparken. jag cyklade
upp till den högsta punkten och satte mig för att titta ut över stan. Det var
väldigt mycket män som vandrade omkring tyckte jag och jag erfor en
känsla av obehag. Jag inbillade mig att det berodde på historien. I denna
park gjorde jag mina valhänta första försök med flickor och missbruk för
en hiskeligt massa år sedan.

För att stävja våran homofoba slagsida satte vi oss denna kväll
klockan 20.30 och tittade på böglobbyn.
Där berättades att bögarna cruisade i Bragebacken med omnejd
sedan många herrans år sedan. Cruisa innebär att man springer
omkring och letar upp andra okända bögar och sedan knullar av
varandra i närmaste buske.
I vilket fall hade Parkkontoret satt P för detta genom att sätta upp
en massa frisbeemål i backen. Bögarna blev alltså bortmotade
från sin traditionsbundna parningsplats. Snart hade dock reportern
tagit reda på var det tagit vägen istället: Redbergsparken!

Så visst finns det en homofob inom mig............

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: