leifsjoqvist

2006-11-01
17:16:20

Möte med kvinnor
Vaknade flera gånger inatt av blåsten och
kylan. Vintern är på ingång.
Övervägde en stund efter att ha ätit frukost
att skita i Utbildningskommittens möte på
Änglagården.

Gav mig iväg i vilket fall.
Blötan hade frusit och gjorde gator och cykelbanor
till isbanor.
Jag cyklade omkull ett par gånger.
Växelhuset hade frusit så jag fick cykla på den
lättaste växeln hela tiden.
Det gjorde inte så mycket. Farten var inte det viktiga
idag.

Mötet var bra.
Alltid lika roligt med diskussioner i fotbollsfamiljen.
Vi har ett bra klimat även när vi inte är överens.
Idag var rörande överens om att vi inte var överens
när det gäller nivågruppering.
Jag tycker att mina meningsmotståndare har fastnat
i ett felaktigt tänkande rörande konkurrens och barns
utveckling.

På vägen hem hade solen bearbetat gatorna så att det
var helt omöjligt att  avgöra var det var halt och var det
inte var halt.

Jag hämtade hundarna men hade ett helvete att ta
mig till huset. Backe, is och seglarstövlar var ingen
bra kombination.

Jag stötte på tre vackra kvinnor i ålder 20-50 också
de hade en hund. Det blev ett roligt möte. Goda och
glada kvinnor är det trevligaste som finns.
Vi pratade en kvart och jag har känt mig mycket bra
till mods alltsedan dess.



Det borde vara en daglig medicin för alla män att få träffa
trevliga kvinnor en kvart om dagen.

Hur mycket bättre hade  inte världen varit då?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: