leifsjoqvist

2006-10-14
11:40:26

DN eller SvD eller...............
Vaknar vid nio.
Min son hade "herrmiddag" så jag fick städa
till långt in på natten.
Av någon anledning så har pojkar i artonårsåldern
en tendens till att få det som skall in i munnen på
golvet.

Sätter på kaffe och hämtar tidningen.
Jag prenumerar på DN sedan några veckor.
Tidigare prenumererade jag på GP.

Idag får jag Svenska Dagbladet.
Det händer ibland.
Från min politiska utgångspunkt är skillnaden
ytterst marginell.
DN har en hyfsad kulturdel.
SvD har "under strecket" som är en unik sida i svensk
dagligmedia.
GP har bättre sportbevakning.

Vad det gäller tidningsvärlden råder monopol
vad gäller åsikter.
Carl Rudbeck var finns din röst?

Det är ett närmast totalt monopol!
Sedan "Arbetet" gick i graven finns bara liberala
dagstidningar.
Detta anser inte de borgerliga som ylar över PS
vara ett problem-varför?

Jag prenumererade på Göteborgs Fria Tidning ett
tag. Den är bra! Problemet är att distrubitionen var
en katastrof. Jag fick tidiningen två gånger på två
månader. Synd.

Det behövs en revolution i det här landet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: