leifsjoqvist

2006-10-28
23:38:12

Is it me or my meds?


Frågan som måste ställas är om vad det är
för känslor som vi skall bära som människor?

Finns det något ansvar att hantera det som är
en känsla av obehag eller stark olust?

Är vi människor utan de "dåliga" och "jobbiga"
känslorna?

Hur utvecklas vi som människor?

Vad gär vi med den tusenåriga visdom som våra
förfäder har lärt oss att vi måste en del ekluter i
livet för att livet skall kunna levas i sin helhet?

Om vi kan fly varje obehagskänsla hur blir det då med
samvetet?
Om en miljon slaktas kan jag inte medicinera bort mitt
obehag?

Kommer jag att vilja förändra grunderna till varför jag mår dåligt
när jag enkelt kan åtgärda symptomen med kemiska preparat?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: