leifsjoqvist

2006-10-25
02:37:59

Procenten
Jag var i sängen( läste,kollade film, självälskade och sov)
från 00.00 till 07.30                                                                             31,25% av dygnets tid.

07.30-9.30 Steg upp, Gjorde morgonrutiner på jobbet.
                     Lämnade rapport och förberedde hemgång               8,25%

9.30-11.00  Cyklade hem i hällande regn. Lyssnade till ett            6.25%
                      av mina "the best of CDs" . Friskt.

11.00-11.30  Pratade med Ottermark reservmålvakt i Frölunda
                        fostrad i Backa IF. Vi pratade om vad som skulle
                        kunna hända om alla talangfulla grabbar i diasporan
                        skulle återvända till fadershuset. Åshöjden BK!             4%

11.30-14.00  Såg Triers Manderlay. Mycket bra film                              10,4%

14.00-14.15  Pratade/skällde på son                                                           1%
14.15-15.30  Blogg och PC-koll                                                                   5,25%

15.30-18.00  Förberedelser och genomförande av träning med          10,4%
                        P96. Samtal med tränare och förälder.    

18.00-1830   Datanojs                                                                                       2%

18.30-20.00  Till Häckenborg möte med j-ansvarig Sonny och                6,25%
                        två j-seplare på väg från HBFC till Häcken.    

20-21              Skäller/pratar med son. Lagar spaghetti som ätes              4%
                         med pesto och toamter. Dricker kaffe. Äter glass.

21.00-22.00   Ser ett avsnitt av serien "Poliser"                                                4%

22.00-23.00   Hämtar och rastar hundar                                                           4%

23.00-23.15   Ringde och skällde på son för att han kopplat ur                      1%
                          Internet. SMSade och bad om ursäkt när jag förstod
                         att det bata handlade att ansluta en sladd.

23.15-24.00   Lyssnar på Godmorgon världen och lägger Spinderharpan  3%
                         på medelnivå. Samtidigt!


Kommer på att allt mitt ätande lyser med sin frånvaro.
Men ändå mitt feta jag är inte i paritet med procenten
av mina aktiviteter.

Märker att bara en bråkdel av alla forsande tankar får
plats i procentens värld.

Konkluderar också att jag gnäller för mycket på min son.
En vanlig dag skulle jag blivit utskälld ett antal gånger av
min dotter , men då hon tycks vara vid stabil kassa lämnas
jag ifred.

Detta känns som en väldigt, väldigt  tydligt mediandag.
Inte kanon och ingen katastrof.
En lagom dag!
                                                                      
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: