leifsjoqvist

2006-10-25
15:57:48

Rädsla
Var ute i skogen med mina hundar.
En springer spaniel och en liten lurvig
blandras. Jätteliten och nästan blind.

I vilket fall var vi ute och gick till skogs.
En underbar höstdag.
Träden sprakade av olika färger.
Det var hyfsat varmt.



Då kommer det en käring med en permanentad
pudel. Hon är närmast hysterisk och hon skriker:
KOPPLADEN STORA HUNDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tittar på Terje( springern) och han tittar med sina
stora snälla ögon på mig.
Kvinnan är hysteriskt rädd och jag känner hur det
påverkar Terje. Jag kopplar honom och då börjar han
skälla. Den lille, Rocky, fattar som vanligt ingenting
utan står helt stilla och låtsas att han ser och att han
har fullständigt koll på läget.

Käringen frustar och andas häftigt.
Jag tar mina hundar och går.
Jag tänker:
Käringjävel, emigrera till Filippinerna
Kommentar:
#1: Janne Bjernfeldt

http://expressen.se/index.jsp?a=732479

Vad säger du Leif Sjöqvist? Skall alla sorters hundar få finnas? Dina hundar tycks ju snälla och ofarliga men vad säger man till alla dem som blivit bitna/skadade av hundar (inklusive jag själv)?
Om idioter tillåts inneha kamphundar, bör inte då vi andra tilöåtas bära pistol t ex?
Vad svarar man alla dem som menar att det är ägarna det är fel på och inte kamphundarna? Blir svaret då att man istället för att avliva hunden ska avliva ägaren?

2006-10-28 @ 12:10:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: