leifsjoqvist

2006-10-24
14:18:36

Samtal
Pratade med en ung kvinna igår.
Hon var uppvuxen i Backa, alltså
den stadsdel där jag bor.

Hon sa att man aldrig skall åka till
Brunnsbotorget efter 19 för då styr
gängen där.

Jag försökte då att säga att jag passerar
detta torg ofta och på alla tider på dygnet
och att jag kanppt ens ser enskilda individer
på detta torg ännu mindre gäng.
Hon fnös och menade att jag var för gammal för
att se eller förstå.

Ikväll visar "Uppdrag Granskning" om hur vaktbolagen
har ett intresse i att ljuga och förstora upp den stora
faran för alla människor.
I rädslans tecken skaffar vi oss lår och larm som aldrig
förr.

Vi låser in oss och hoppas ångesten skall finnas
på den andra sidan.
Verkligheten som den är säger att inbrotten minskar.

Den stora faran för oss människor idag är rädslor.
I rädslans namn kan vi mörda och massmörda,
vi kan bomba och vi kan även släppa en liten bomb
med anrikat uran i.

Lyssna på John Cale:


"Fear.....fear is a mans best friend!"

Läs:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: