leifsjoqvist

2006-09-08
23:12:51

Film istället för Rohypnol
Senaste dygnet har jag haft tråkigt.Riktigt tråkigt.
Det  har avrit ett sådant läge att jag inte ens haft
någon lust att ta mig ur tristessen utan valt att
acceptera den.

I detta läget finns en viss typ av film som alltid kan
ses.
Det handlar om den serieproducerade skräckfilmen.
Människor mördas på vidriga sätt och jag känner mig
bättre och bättre till mods.

Jag började med "Final destination 3".
Alltså den tredje filmen på exakt samma historia.
Jag inbillar mig att körde man de tre filmerna simultant
så skulle ljudet bli perfekt.
Flicka får vision att alla skall dö och så dör alla.
Inte mer-inte mindre.
Massa blod. Favoriten är från film nummer 2 då en av
personerna slits itu av taggtråd.

Fylld av blod gick jag över till en mer klassisk skräck:
"Venom".
Ormar,voodoo och en jävla massa dödande.
Här slits armarna av, flickor spetsas på träd, pojke
får kniv i huvud, ormar simmar i kroppen och så lite
tuttar och rumpa.
Klassiskt skräckfilmsslut där ormarna kryper ur
ondskans kropp för att krypa vidare in i del 2.

Avslutade med hatgenren nummer 1 actionkomedi
eller thrillerkomedi.
Filmen hette "The ice harvest" .
Regissör  Harold Ramis.
Duktiga skådisar som John Cusack och Billy Bob Thornton.
Dessa har snott 2 miljoner dollar av en skummis.
Sedan dödar alla varandra till bara Cusack återstår.
Grymt onödig film.
Hur kan man få budget till denna typ av film?
Kapitalismens grundlag "ät konsumerad gröt" tycks
styra?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: