leifsjoqvist

2006-09-25
16:22:36

Skit i huvudet
Jag åker varje måndag och badar med en klient.
Vi simmar 1500 meter och har gjort så de senaste
10 åren.

På vägen dit så passerar jag ett stort antal trafikljus
och vid ungefär hälften känns det som om jag
slungas ut till en storstadsmetropol där de fattiga
klänger vid bilrutan för att skapa uppmärksamhet.

Men det är inga fattiga ( vad jag kan bedöma).
De är ungdomar( i huvudsak invandrare- och jag
undrar:är det detta som alliansen och näringslivet
kallar för "riktiga jobb".)

Deras arbete är att tvinga mig att öppna rutan
för att ta emot en gratistidning.
Metro eller City.
Okvalificerat dasspapper innehållande ren skit!

Varför, varför varför.......???????

Vem behöver Metro?
Vem i helvete behöver City?

Den stor omfördelningen av rikedom i det här landet
har inneburit att de rikas barn inte har något att göra
därför får de pengar att göra en gratistidning.

Eller smider GT/Expressen en djävulsk plan:
att konkurrera ut Metro som gratistidning och
sedan lägga ner City- allt för att återta antalet
förlorade lösnummerköpare av kvällstidingarna.

En sann radikal köper istället någon av de Fria tidningarna!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: