leifsjoqvist

2007-04-13
17:30:25

media och sökandet efter negationer
Igår blev jag intervjuad av Erika Fahlgren på GP.
En trevlig ung kvinna som resonerade om utvecklingen
i Backa och väntade ut svaren.

Men det märktes att hon inte var så intresserad av
att belysa det positiva som händer i stadsdelen.

Jag gav henne "Kul med gul" som är bland det
mest intressanta som har hänt så länge jag hållt
på med organiserad verksamhet.
En ung man med stab rekryterar och utbildar ännu
lite yngre till att bli ledare i stadsdelen vid aktiviteter
efters kolan och på lov.
Problemet är att man inte gillar frigående höns bland
förvaltningar så därför ses Saman och hans gäng som
en dagslända.

Jag gav henne Brunnsboskolan som brutit en negativ trend.
Där finns musikklasser och idrottsklasser och fler söker
sig dit av intresse för detta.

Backa HK som idag fick klarhet för en idrottss- och evenemangs-
hall större än Lisebergshallen och som skall ligga vid skälltorp-
skolan.

Jag gav namn som kunde ge henne en annan bild av Backa.
Jag tror inte hon var intresserad.

Problemet är ju att hon hittar gnällspikar inom polis, sociala,
nämnden och skolan som är beredda att predika otrygghet och
varna för utvecklingen och sedan skylla på den andre.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: