leifsjoqvist

2007-02-08
13:01:50

Jag har rätt!
I filmen Annie Hall  lyssnar Woody Allen till mannen bakom
sig vad Fellini egentligen ville ha sagt i sin film. Allen blir irriterad
och en diskussion uppstår vem som har rätt tolkning.
Då tar Allen några kliv och hämtar en man i kön till
filmen de skall se. Mannen i kön är Fellini själv. Fellini ger
Allens tolkning rätt. I mycket ett scenario man ofta drömt om.



Jag såg Children of men för någon vecka sedan och tyckte
det var en rasande bra dystopi som pekar på vad som hän-
der om rädslan får styra och vem som kan komma till makt-
en när rädda människor vill få lugn och ro.
Förvånad har jag hört och läst närmast kapande recensioner
om filmen. Stöter jag på en negation om filmen plockar jag
fram detta!
 



 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: