leifsjoqvist

2007-03-26
23:28:00

En alldeles vanlig dag (12)
Vaknade vid 11-tiden och kände
mig underbart utsövd.
Sömnen blir allt viktigare med åren.

Mat, sömn och skita är klart mer i centrum
i mitt liv än sex.

Visst har jag kvar min drift, men den sitter
numer i hjärnan där jag har kontroll över den.
Det är inte som runt tjugo när en vibrerande
spårvagn eller en flik av konturen på ett bröst
fick kuken att leva sitt eget liv.
Det var tiden då Adidasväskan alltid hände
på magen, numer kan jag med lätthet bära den
på ryggen.


Jag åt alltså en god frukost och kunde läsa DN
grundligt samtidigt som tarmen tömdes på allt
sitt innehåll.

Tänkte en del under dagen varför det skrivs så lite
om skitandet.
En riktig holmgång med tarm och rövhål är ju i
tillfredställelseanalogi i remi med sex.

Vid tolv gav jag mig iväg i kortbyxor och ärmlöst
med cykeln. Jag cyklade över Gamlestaden, Lunden,
Delsjövägen, St Sigfrids plan, Kallebäck, Delsjön
och stannade till vid Härlanda tjärn.  jag beslutade mig för
att bada. Solen sken. Det var varmt.
Jag badade 26 mars. Nytt rekord.
Det var så jävla kallt. Underkropen hamnade i koma och
överkroppen skakade i flera minuter.
Men det var upppiggande.

Jag cyklade ner mot stan och såg att det var 18 grader varmt.
Fantastiskt.
Stack in på Valhalla och simmade 1000m.
Bastade.
Tjötade med gubbarna om varför Gais är en skitklubb.
Det trodde mig inte när jag sa att jag badat.

Jämförde kuklängd och bukomfång med alla som passerade.
Blev inte jätteglad direkt.


Cyklade hem.

Gjorde en grym köttfärssås.
Mycket vitlök, buljong och chilli.

Försökte kolla film men hade svårt med koncentrationen.
Möte med fotbollen. Sent hemma.
Skall kolla "Stoned" eller läsa någon av de bakre novellerna
i "Muren".

Kommentar:
#1: Horatio

Du skall akta dig för att tala illa om Gais din jävla plebej!

2010-10-15 @ 01:56:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: