leifsjoqvist

2007-05-11
15:48:23

En alldeles vanlig dag (14)

Satte 4 olika väckningstider på mobilen.
Gick upp på den sista. 1123.

Läste DN eller snarare tittade. Ointressant.
Det som en gång var en borgerligt ideologisk
tidning har gått över till att bli en propagandistisk.
Kollade nya numret av Axess.
Lurig tiding.

Recensionsblocket är det bästa som finns.
De längre artiklarna verkar dock skrivna svagt
och accepterade sängvägen.
Förra numret om psykoanalys och Che Guevara
måste ha kostat åtskilliga veckor på bolstret.


Stack ut med hundarna.
Terje, min Springer Spaniell tittar numer surt efter mig.
Jag har länge lovat att han skulle få knulla gårdens andra
Springer Spaniell. Det blir nu inget med det. Hon har blivit
för gammal. Så Terje lär dö oknullad. Jag tror att han börjar
förstå det och skyller på mig.
Rocky, min blinda kinesiska tempelhund attackerade en stor
jävla Rottweiler. Rottweilern vek ner sig. Jag log och sa till ägaren
att han kanske skulle låna en nyutkommer bok på biblioteket
som han kunde läsa tillsammans med sin hund:
"Att leva ett liv med liten kuk". (Näää, det sa jag inte- jag tänkte.)


Jag cyklade till skolan där jag hade idrottsklass.
Börjar bli en aning tråkigt.
Elever som själva valt men som är omotiverade.
Av 15 elever kom 6 ombytta, 3 satt och glodde uttråkade och 6 har
jag ingen aning om vad de pysslar med.

Cyklade hem.
Hade tvättstugan.
Fattade inte det nya systemet med bricka och digitala
lösningar. Gillar mekanik och nycklar!
Började svära och hota det digitala låset!
"Ditt förbannade jävla böglås. Jag skall sparka in frontloben
 i förlängda märgen på dig. Nu öppnar du din jävla böghora
 innan jag matar dig med röten ålrens".
Så höll jag på.
Dörrjäveln gick inte upp.
Jag gick därifrån.


När jag kom upp i lägenheten gick jag ut på balkongen
för att få frisk luft. När jag stod där såg jag hur dörren till tvättstugan öpp-
nades och en äldre kvinna tittade ut. Hon såg rädd ut. Hon
tittade åt alla håll och sedan slängde hon upp dörren och rusade
över gården och in i sin uppgång.

Skall kolla "The Fountain" ikväll.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: