leifsjoqvist

2007-11-28
02:43:39

Gentle Giant
Så kom de då äntligen efter 10 dagar.:Three friends och
In a glasshouse


Två CD med Gentle Giant.
Den fräckaste gruppen någonsin.
Just de två plattorna ovan är kanske
de två bästa från 70-talet alla kategorier.

De 7 spåren på In a glasshouse är så bra
att jag har svårt att finna ord. Det är överhuvudtaget
svårt att beskriva musik. Beskriva Gentle Giant gör
sig inte med ord.

Tänk en hybrid av tidiga Genesis, Ramones,Horslips
 och Al di Meola så börjar man närma sig.
Elgitarrer växlas med flöjt,cello,violin eller piano.
Hårdrocksekvenser med stämsång.

Detta satt vi och lyssnade på 1974 medans flaskor av
lemon Gin tömdes och det streakades  framåt natten
med löpningar i naturligt tillstånd runt Redbergsplatsen.



Inatt var jag ute och vallade hundarna. I hörlurarna hade jag
In a glasshouse. Jag diggade vilt. Jag stoppades av piketen
som frågade hur det var med mig. Jag berättade vad jag lyss-
nade på och de for. Jag antar att jag numer kallas Dansar-med-hundar
av polisen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: