leifsjoqvist

2007-11-06
14:45:27

Mitt liv som hundägare

Igår var jag en mycket trött man.
Jag skulle ta en eftermiddagspromenad med
mina hundar och som vanligt började Terje (
Springer spaniel) att motskälla när grannes
hund började yla på balkongen. Jag vet inte hur
jag skall få bort detta betende. Jag har prövat
med strypsnara och smäll på länden. Det sist-
nämnda får samma effekt som den lille gossen
som fick smisk av sin morsa varje gång han gjorde
otyg( medvetet eller omedvetet), efter några år gick
pojken fram till modern för att få smisk innan han
gjort något överhuvudtaget.


Jag har kollat på TV4s hundpsykolog och han menar
ju att hunden är ett flockdjur och man är dumihuvudet
och kontraproduktiv om man är snäll och låter hunden
bli flockledare.

Jag vet inte om Terje tror att han är flockledare. I så fall
är det inte jag som är dumihuvudet.

När vi kommit till skogs släppte jag dem som brukligt. Rocky
(Shitzu) är ju blind så jag för ett jävla liv i skogen så han inte
skall springa vilse.
I vilket fall dök det upp en ful kärring med en löjlig liten pudel.
Pudelhelvetet var valp och gjorde utfall mot Terje. Terje är 9
år och i detta fall boss. Terje skällde och kärringen blev sur
och började skrika att Terje var elak.

Jag måste erkänna att ett kort ögonblick tittade jag om det
fanns några vittnen.
Jag försökte förklara för den fula kärringen att det är så här
hundar interagerar. Gammal är äldst. Valp håller käft.
Hon var inte mottaglig.
Hon skulle säkert hem och diskutera det inträffade med sin
pudel inan de gick till sängs.

Det är inte bara de tatuerade idioterna som borde ha licens
för att få ha hund. Pudelkärringarna skulle avkrävas dubbel-
licens.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: