leifsjoqvist

2007-10-25
22:01:21

Payback time
Jag insåg idag varför alla mor- och farföräldrar skämmer
bort sina barnbarn.

Det är hämnd.

Idag passade jag Elias och Fatima. Två små under som
skänkts till mänskligheten. Två år gamla.

Under någon timma hade jag full sysselsättning. Det  var
dans till Springsteen, det vara dra ut alla kastruller och pröva
som hatt, välta alla CD-skivor, dra ut alla böcker och massa
annat kul.

Barnen är min dotters kusinbarn.
Hon skall passa dem ikväll.

Min dotter ville inte att jag skulle skrämma dem med monster,
inte att jag skulle skratta när Elias sprutade ut ris över köks-
bordet och inte att jag skulle ge dem massa kexchoklad.
Jag gjorde naturligtvis allt det där.

Det är nämnligen så här att alla mor- och farföräldrar skämmer bort
och daltar med sina barnbarn i syfte att barnbarnen skall vara vakna
länge och gärna gråta och skrika länge. En riktig höjdare är ju att få
ett barnbarn vaken till tre natten.
Det handlar om hämnd helt enkelt.
Man vill att ens egna barn skall få betala för hur de var under de
plågsamma småbarnsåren.

Så idag värmde jag upp.
Tids nog får jag egna barnbarn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: