leifsjoqvist

2007-09-11
00:46:52

Finns jultomten.....

I dagens DN skriver en agnostiker om Guds
existens. Han menar att det är omöjligt att be-
visa Guds existens.
Det enda som är svårare, enligt denna agnosti-
ker, är att bevisa att Gud inte finns.

Med denna logik kommer vi att få väldigt svårt
att leva med varandra.


Tänk själv!
Finns jultomten?
Jag kan inte bevisa att jultomten inte finns om
bevis inte definieras som en fråga om repeterbarhet
och verifierbarhet.
Vi hamnar i solipsism.
Allt jag ser är sant!


Om jag ser en jättekuk i huvudet på Fredrik Reinfeld är
det sant för att jag ser det.
Om jag inte ser min egen kuk finns den inte.

Kommentar:
#1: Mackan

haha jävla sossesvin. Bidragstagare allihop. Fyfan vad vidrigt

2007-09-17 @ 18:38:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: