leifsjoqvist

2008-04-04
11:38:53

Förortsromantik
I gårdagens Debatt pratades om etnoporr.
Det är befogat.
Jag har ju själv upplevt det här i Backa.
Jag har själv kontaktat GP om hur de
bara skriver om de kriminella och deras
utförda och även påhittade gärningar.

Förra året kom då journalist och fotograf
för att skirva om det duktiga P96-lag jag
tränar. Vi pratade under några timmar
och jag fick möjlighet att berätta om ett
annat Backa. Jag fick möjlighet att visa
på hur en stor förening som Hisingsbacka FC
kan vara med och påverka till bättre social
miljö.


Artikeln kom aldrig in.
2 dagar senare hade man ett dubbeluppslag
om ungdomskriminalitet i Backa.

Så visst sysslar media med etnoporr.

Jan Josefsson själv åkte till Hjällbo och letade
upp två korkade tonårsgrabbar som likt två
fågelholkar fick stå och säga att de skulle gå
med i OG. Josefsson la orden i munnen på dem.
En smart tjej i bakgrunden knuffade han undan.
Det finns att se i TV:s arkiv.
Bland det svinigaste jag sett.

Men, detta rättfärdigar inte bös i Bergsjön att attackera
journalister och fotografer. De som gör det är själva
kriminella. Det är etnoegotrippar som gör brott och
hotar sina bröder och systrar. Svin helt enkelt.
Det handlar inte om vi och dom.
Journalister skall inte angripas handgripligen.
Motstånd skall vara organiserat och politiskt.

Läs dagens kommentarer i GT.
En man går till storms mot journalister.
Han menar att de försvarar mördare, pedofiler och
karikatyrtecknare. Antagligen en muslimfascist.
Dessa finns. Dessa skall vi bekämpa.

De muslimer som har samma moralsyn som den
kristna högern och som vill döda allt som frångår
normen skall bekämpas.

Bekämpas med ord.


Förorten är inte en monolit.
Invandraren är inte en.

En svinpäls är en svinpäls oavsett var han bor.

Kriminalitet bedöms olika. Ekonomiska brott i
Askim är mindre uppmärksammade än inbrott
och misshandel i förorten trots att det första kos-
tar samhället tusenfalt mer.

Det innebär inte att den som gör inbrott eller miss-
handlar är något vi skall stödja. Tvärtom. De är för-
räddare som lever på att trakassera sina egna. Tras-
proletariat.
Kommentar:
#1: Patrick

Hej!
Tänkte bara säga att detta som hänt är inte något nytt, det händer varje dag här i Stockholms förorter..
men jag tycker att det är sorligt att det ska va sådär, delar samma åsikter som dig. Ja själv satt och kollade på programmet och håller med dig! tänkte bara tala om de =)

2008-04-04 @ 11:54:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: