leifsjoqvist

2008-08-10
12:07:45

Den inhumana religionen
Inom kristendomen råder lite olika bud om
huruvida helvetet existerar eller inte.Vissa
hävdar att det inte skulle finnas.

Kristna kan naturligtvis inte förneka helvetet.
Det är ju själva grunden för deras vidskepelse.
Detta helvete som fått människor i miljontals
att bli mentalt sjuka eller ta livet av sig.

Det sista borde göra alla till ateister.
Alltså du är så förtvivlad över existensen att
du faktiskt ger upp allt, du ger t o m upp trots
att helvetet väntar på andra sidan.
Hur sjuk får en vidskepelse vara?

Även den mest världslige kristne talar om ondskan.
Med ondskan följer naturligtvis helvetet.
Det Onda finns som förklaring på det som skulle
innebära slutet för vidskepelsen.

Vad blir det av kristendomen utan helvetet?
Kommer vi alla till paradiset?
Om vi gör det varför skall jag då bry mig nu?
Hur är detta paradis då organiserat?
Kommer jag och Carola att dela säng?

Så visst måste helvetet finnas.
Det är en tröst.
Jag brinner hellre i skärsleden än lever det piss-
tråkiga familjeliv de kristna har som norm.
Detta och att tillbedja en diktator som får en Stalin
eller en Franco att framstå som handlare i lekfull
sadism för minderåriga.

Lev, medans tid är.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: