leifsjoqvist

2008-08-26
19:05:59

Det är dags för klasskamp
Jag pratade med en kvinna som arbetar inom
Hemtjänsten. Hon var förtvivlad. Hon har ett upp-
drag som gör att hon måste lämna gamla män-
niskor i sticket bara för att de inte har haft råd att
betala för de tjänster som "erbjuds".

En gammal kvinna som inte längre orkar att gå
kan bara betala för att komma upp några timmar.
Hon får en dusch i veckan trots att hon dagligen
gör på sig. Man spaltar alltså upp självklarheter
i tariffer och skapar val som:
-Ligg i din egen skit eller få lagad mat .
-Välj blöja till natten eller socialt samtal.
-Vill du komma upp framför TVn eller skita på toa.


Jag blev så upprörd efter detta samtal att jag faktiskt
övervägde för en stund att bli terrorist.
Jag tror att det är kört att med politiska medel få vår
rika medelklass eller överklass att se verkligheten.

De kan inte vara ovetande.
De är inte ovetande.
De kan ibland agera om det är direktsändning i TV4
eller TV3 så att de kan skapa PR kring sig själva på
de sättet asen gjorde runt de hemlösa för några år
sedan.

Jesus sparkade och misshandlade fariseerna.
Därför kan det inte vara fel att göra om samma sak
mot vår tids fariseer.


Så nästa gång du ser en politiker på TV eller en börs-
analytiker, eller en affärsman som lider av skattetrycket
så se då bilden av gamla Lisa som inte får komma upp
ur sängen och får ligga i sin egen skit i sin egen lägen-
het och vänta tills förmiddagen då Hemtjänsten kommer
och hälsar på 20 minuter, mer tid har inte Lisa råd att köpa.

Jag har nu landat. Lugnet kommer...men det kostade en
sönderslagen stol.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: