leifsjoqvist

2008-08-28
00:07:52

En alldeles vanlig dag
Jag började dagen klockan sju med att gå ut med
hundarna i strilande regn. Jag gillar inte den typen
av intron men om vi alltid har ett val så var valet här
att gå ut med hundarna i regn eller att plåga dem tills
de i ensamhet pissade och sket på golvet inne.
Vad har man för nytta av dylika val?

Cyklade till jobbet att blev blöt.
Jag hade laddat CD:n med Emerson, Lake&
Palmer och deras eminenta Pictures at an
exhibition.
Här strålar alltså tre killar ihop i slutet av 60-talet.
I början av nästa decennium gör de sin andra LP.
Vad väljer de att göra?
En rockversion av Mussorgskijs verk.
Det är stort. Det är att riskera allt. Det är lindansande
utan nät. Händer sådant idag?


Kommer till jobbet. En av de boende ( brukarna, patienterna,
klienterna eller det famösa dom vi är till för) kommer mot
mig med GP och vrålar att jag är med i tidningen. Han är
fascinerad. Först GT och nu GP. Var skall det sluta?

Dagen på jobbet var grå, regnig och närmast sensatonellt
händelselös. Jag lagade mat till elva personer. Fyllda färils-
kottletter (parmesan och mango chutney)med ris och chilli-
sås. Jag körde några kareer i ugnen också ( jag hade ett
laget med chutney, dijonsenap och olika pepparsorter och
slutligen lite mjukost). Det var gott.


På eftermiddagen flexade jag ut och avslöstes av mina bägge
söner. Jag tog mig till Backavallen för Hisingens Nyheter skulle
intervjua P96 om deras bravad i Gothia Cup. Jag försökte säga
att jag var förvånad och glad över att det gick så bra medans kill-
arna själva sa att de hade trott på seger.

Jag fick ställa in träningen för regnet att sänkt planen i vatten.
Jag cyklade hem enstund innan jag begav mig tillbaka till
arbetet och sovande jour.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: