leifsjoqvist

2008-08-18
09:54:12

Gammal? 3

Ursinning över att betraktas som en gammal
man färdig för långvåden cyklade jag mot Del-
sjön i ett tempo och i ett tillstånd av totalt ursinne,
turligen stötte jag inte på någon dum bilist (ovanligt)
eller ivägengående promenadfascist.

Jag kastade mig i vattnet och simmade runt hela
jävla Delsjön. Tog ett par timmar. Kände en grym
tillfredställelse efter förättat värv.

Kroppen må börja åldras men sinnet är barnsligare
än någonsin.

Tänker på filmen Shakedown från 1988.
Sam Elliot spelar tuff snut "under cover" ( ooh så originellt).
Han möter två unga tuffa killar och han väser:
I know what your thinking. He is old and slow and I´m young
and quick.........
Behövs en vidare resume för vad som händer.............

Jag älskar när veteraner sparkar skiten ur unga tuffa grabbar.

Ett citat till från Sam Elliot från samma film:
Richie Marks: Yeah, and you're a fuckin' genius! Now listen up. This gun is clean, no serial number. So if I blow out what's left of your brain and chuck it in the East River, your case is closed. The people downtown are gonna file you under DSAF. "Did Society A Favor." Got it?



(Filmen har två titlar. PÅ IMDB slår man på Shakedown)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: