leifsjoqvist

2008-08-25
15:02:01

Om att vara pappa
Min dotter har sommarjobbat.
Tjänat egna pengar.
För en månad sedan tyckte
hon att hon förtjänade att åka
till Rhodos.

Då hennes lön inte hade kommit
frågade hon om hon kunde låna
pengar av lilla pappsen tills hon
fick lön.

Det fick hon.

Så för några dagar sedan hade vi en
diskussion om ansvar.
Jag menade att hon inte tog det.
Hon var helt oförstående.
Jag gav en liten vink om skulder.

Då blev hon förbannad.
Trodde verkligen dumma jag att hennes
egen dotter skulle försöka att lura hennes
egna och dyra vänner på pengar?
Hon tyckte jag var oförskämd.

Jag påminde henne då om skulden till lilla jag.
Hon log med hela ansiktet.
Det var ju en helt annan sak.
"Det löser sig", sa hon.

Något säger mig att jag nog får ta det där
extra helgpasset i alla fall.
Kommentar:
#1: Anonym

men samtidigt är hon väl din prinsessa?

har också en dotter..

2008-08-25 @ 23:11:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: