leifsjoqvist

2008-08-22
00:12:37

Runka på engelska
För snart 30 år sedan köpte jag Broken english
av Marianne Faithful, innan skivan var hon mest
känd för att knullat med Mick Jagger.

Så denna kväll ser jag Marianne numer 62 år gammal
göra en enastående roll som Maggie i filmen Irina Palm.

Sällan har jah sett en film som så totalt kapar banden
med det etablerade och förljugna.
Maggies sonson är dödssjuk och för att få ihop
pengarna börjar hon arbetat som avrunkare på
en sexklubb.


Så totalt avkönat är detta.
Jag skäms över mitt kön när jag tänker på alla
idioter som går på sexklubb och lurar sig själv
samtidigt som de förnedrar kvinnor.
Aldrig har det känts så tydligt som i denna film.

Filmens höjdpunkt är när Maggie "kommer ut" bland
sina jämnåriga väninnor. Åter raseras hyckleriets
höga murar.

Det pendlar mellan tragedi och komedi. Det är som livet
själv.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: