leifsjoqvist

2008-08-08
11:13:56

Saker som förvånar.....
Laj läste i AB idag att 51% var emot FRA-lagen.
49% är alltså för eller tveksamma.
Det är ju oerhört.
49% potentiella diktaturanhängare och övervak-
ningsonanister sitter alltså och trycker ute i stug-
orna.

Detta bekräftar tesen att det största hotet mot
demokrati och frihet är de som är rädda för att
just låta demokrati och frihet vara fullt ut.
Rädslan är antitesen till värdigt liv.


I dagarna kommer en ny skiva med Patrick Isaksson.
Lyssnar någon på honom?
Har någon någonsin lyssnat på honom?
Patrick är antitesen till kultur.

Igår efter att bakfull cyklat från Ljungskile , blivit stungen
av Sveriges giftigaste geting med svullet öra som resultat,
fått min kära portabla CD förstörd av regnet som hällde ner
under den underbara cykelturen,genomfört ett 3 timmars
träningspass med mitt u-lag så satte jag mig framför TVn.
Det var Minnenas television.

Huvudfigurer var Lars-Gunnar Björklund och Wenche Myhre.
L-G berättade usla historier och citerade Alf Proysen.
Wenche hade ett parodiskt sångnummer som hade fått
den sämste från alla Idolauditioner att framstå som Nurejevs.
I allt detta satt Roland Stoltz och sa one-liners var femte minut.
Jag tänkte: detta är en vision av helvetet!


Tv var inte bara bättre förr.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: