leifsjoqvist

2008-08-29
12:44:15

Stoppad av polis- revolutionär outfit
Inatt sov jag jour.
Jag hade svårt med sömnen då jag tvingades
upp att pissa två gånger.
Trött cyklade jag mot centrum och Valhalla-
badet för simning och bastu.

Jag stopppades av polisen alldeles efter
Älvsborgsbron. Jag registrerade inte att
de vinkade till mig då jag lyssnade till
Dream Theaters fantastiska låt Octavarium
från plattan med samma namn.

Poliserna närmade sig med stor försiktighet
och frågade vad jag hette och hur gammal jag
var. Var jag bodde ( inser nu att de trodde jag
var hemlös) och så fick jag blåsa i alkometern.
Det verkade som om de inte riktigt ville tro att
jag var nykter då de slog på apparaten flera gånger.

Till slut lämnade de mig och jag tittade in i ett
skyltfönster och ryckte till.... var det jag?

Jag hade håret utfläkt. Jag brukar alltid ha det i svans.
Jag hade en avklippt overalljacka som ingen annan
hade brukat om det så varit polarkallt. Jag hade tagit
fel kortbyxor så jag fått de med hål i grenen vilket gör
att hela paketet hänger utanför i en vit påse och så hade
jag fåttt på mig min dotters rosavit-randiga strumpor i
mina kraftigt slitna joggingskor.

Snacka om outfit!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: