leifsjoqvist

2008-12-23
14:07:58

Den svenska idioten
Jag kollar på Halal-TV.
Jag ser alla programen.

Jag blir närmast chockad över kritiken.
Har vi inget lärt?

Vi har stigmatiserat en lång rad grupper
genom århundraden och vi var duktiga att
bränna kvinnor levande i detta land och grund-
en för all denna människofientlighet har alltid
varit kristendomen.


I Jesu namn har vi förtalat, förföljt, bränt levande,
utvisat till koncentrationsläger................................

Alltså, halal-TV, tre kvinnor med sjal som kommenterar
det land de lever i. De pratar om alkohol som nykterister
gör, de pratar om sex som moralister gör, de pratar om
fotboll och klasser. Det är ett annorlunda perspektiv. Det
är ganska kul.

Public Service har tillåtit närmast fascistoida kristna som
Sievert Öholm och andra få massor av utrymme genom
åren så några muslimska brudar borde det finnas plats
för.

Kritiken är befängd och av McCarthysnitt. Snacka om guilt by
association. De tre programledarna är ansvariga för Sharia-
lagarnas praktik i Iran. En av dem snavade om stenkastning
och tog senare avstånd från sin åsikt, det tas inte till diskussionen.
Hon är för sharia, alltså är alla för sharia.

Det är en otäck bild som växer fram.
Alla kritiker lipar om att man inte får kritisera islam.
Va???
Vem får inte kritisera islam?

Jag är gudsförnekare och ateist ut i varje por av min kropp,
men skall jag tvingas lyssna till kristen smöja så skall andra
religioner få samma plats.

I detta land är det kristendomen som stått för förföljelse mot
oliktänkande, dömt folk till döden summariskt och varit det
stora hotet mot intellektuell utveckling, frihet och demokrati.

I samband med halal-TV kommer diverse märkligheter som
att man skall bekämpa wahabismen och annan fundament-
alism. Vem börjar prata om hotet från Ku Kux Klan när K G
hammar är med i ett familjeprogram.


Arenastollarna löper fullständigt amok och kallar tjejerna för
könsdiskriminerande för att de inte vill ta män i handen. Man
kan undra om de vill tvinga barn att pussa män kinden även
om barnet inte vill. Arena gruppen är ett bra exempel på vad
som sker när man lanserar egna teorier för att förklara värl-
den. Var tog tanken om maktordningar vägen?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: